۱۰۰ درصد کشت کلزا در تایباد مکانیزه انجام می‌شود

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد گفت: ۱۰۰ درصد فرایند کاشت تا برداشت کلزا در مزارع این شهرستان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

مریم رضایی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد گفت: شهرستان تایباد از مناطق پیشرو در کشت کلزا در خراسان رضوی است و ۱۰۰ درصد فرایند کاشت تا برداشت این دانه روغنی در این شهرستان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی افزود: هم اکنون ۳۰۸ هکتار از مزارع تایباد زیر کشت کلزا می‌باشد که عمده کشت در اراضی دشت کاریز و بخش میان‌ولایت این شهرستان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: برداشت محصول کلزا از اوایل خردادماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰ تن از این دانه روغنی برداشت شود.

رضایی بیان کرد: در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، در سال زراعی جاری بالغ بر ۱۶۲ تن انواع کود‌های شیمیایی میان آنها توزیع شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: خرید تضمینی و دولتی کلزا نیز در شهرستان توسط اتحادیه تعاونی‌های روستایی تایباد انجام و محصول برداشت‌شده به کارخانه تولید روغن نیشابور ارسال می‌شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد خاطرنشان کرد: استفاده از مزارع کلزا برای تولید عسل، افزایش درآمد کشاورز در واحد سطح، کاهش وابستگی به واردات روغن و تناوب زراعی کلزا با غلات از جمله مزایای کشت این دانه روغنی می‌باشند که با استقبال کشاورزان این شهرستان مرزی مواجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.