پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۰ هزار تن گندم در این خطه مرزی برداشت شود.

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود از سطح ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزار‌های تایباد، میزان ۳۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی افزود: کاهش قیمت جو و خرید تضمینی باعث شده که سطح زیر کشت گندم در شهرستان تایباد ۱۲ درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: این خطه مرزی با هزار و ۵۳ گندمکار، در میزان تولید و سطح زیر کشت گندم به ترتیب رتبه چهارم و هفتم را در خراسان رضوی دارد.

اعتضادی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده و تا پایان زمان برداشت این محصول ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: پیشگام، حیدری، سیروان، رخشان، فرین و طلایی از ارقام گندم کشت‌شده در مزارع شهرستان هستند که عمده کشت این محصول استراتژیک در دشت کرات و بخش میان‌ولایت انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: برداشت گندم در خردادماه آغاز می‌شود و هم اکنون ۶۲ دستگاه کمباین کار برداشت را در این شهرستان انجام می‌دهند.

اعتضادی افزود: ۵۵ درصد مزارع گندم به صورت مکانیزه و همچنین آبیاری در ۲۵ درصد گندمزار‌ها به روش قطره انجام می‌شود که موجب صرفه‌جویی در مصرف بذر، کاهش هزینه‌های تولید و کارگری، ارتقای بهره‌وری، مدیریت مصرف آب و افزایش عملکرد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری هزار و ۴۱ تن بذر گواهی‌شده گندم برای کشاورزان این شهرستان تامین شد که در ۵۵ درصد مزارع کاشته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار