بیش از ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی عملیاتی شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سهمیه استان در برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ساخت ۳۸ هزار و ۶۷۵ واحد نهضت ملی مسکن بوده که تاکنون عملیات اجرایی ۳۳ هزار و ۱۴۹ واحد آغاز شده است.

 مودی دبیر شورای مسکن خراسان جنوبی در شورای مسکن استان که در ادامه نشست ویدئوکنفرانسی شورای عالی مسکن با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۹ واحد مسکن حمایتی، هزار و ۳۶۵ واحد خودمالکی، هزار و ۱۷۹ واحد بازآفرینی شهری، ۱۱ هزار و ۸۸۶ واحد روستایی است.

وی افزود: منظور از آغاز عملیات اجرایی در مسکن حمایتی شروع اجرای فونداسیون، در بازآفرینی شهری اخذ پروانه و در مسکن روستایی و خودمالکی انعقاد قرارداد مشارکت مدنی است.

 مودی ادامه داد: از زمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ۱۲۴ هزار و ۴۷۷ نفر متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر تایید نهایی شده‌اند.

دبیر شورای مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد متقاضیان دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان، ۲۲ هزار و ۲۳۹ نفر هستند گفت: تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است.

مودی افزود: ۲۰ هزار و ۷۰۸ واحد دارای پروانه ساختمانی، ۱۳ هزار و ۴۸۴ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۸۶۳ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، پنج هزار و ۳۶۱ واحد به مرحله اتمام سفت‌کاری، ۲ هزار و ۵۲۹ واحد به مرحله اتمام نازک کاری، هزار و ۵۷۹ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده است.

وی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۱ هزار و ۴۴۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۵۵ نفر در انتظار تعیین شعبه، ۹ هزار و ۹۲۵ نفر دارای انعقاد قرارداد با بانک هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: متوسط پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به ۴۵.۳۴ درصد رسیده است.

وی افزود: در بخش پرداخت تسهیلات خود مالک شهری هم تاکنون ۲ هزار و ۴۵۹ نفر به بانک‌های عامل معرفی که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۹ نفر تعیین شعبه شده اند، هزار و ۳۹۵ نفر دارای انعقاد قرارداد هستند.

همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم در شهریور ۱۴۰۰ و ابلاغ قانون "جهش تولید مسکن" با دستور رئیس جمهور از مهر همان سال ثبت‌نام طرح "نهضت ملی مسکن" در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن آغاز شد که براساس آخرین آمار در خراسان جنوبی تاکنون ۱۲۳ هزار و ۷۳۶ نفر در این طرح ثبت نام کردند و از این تعداد حدود ۴۳ هزار نفر تایید نهایی شده‌اند.

بر مبنای طرح "نهضت ملی مسکن" و قانون "جهش تولید مسکن" مصوب مجلس شورای اسلامی، مقرر شد دولت در چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی را در سراسر کشور احداث کند و در استان خراسان جنوبی تامین زمین برای حدود ۶۰ هزار واحد انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.