صدور سند مالکیت برای بیش از ۸۲.۸ درصد واحد‌های مسکونی روستایی

تاکنون برای بیش از ۸۲.۸ درصد واحد‌های مسکونی روستایی خراسان جنوبی سند مالکیت صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۶.۴ درصد است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه در سال جاری در زمینه صدور سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی روستایی با رشد قابل توجهی مواجهه بوده ایم، گفت: از پارسال تاکنون و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک ۲ هزار و ۶۶۷ فقره سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی روستایی و ۷۵۲ جلد سند املاک واقع در محدوده شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سطح استان صادر شده است.

حاجی زاده با تاکید بر اینکه سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است، افزود: در زمینه صدور سند مالکیت روستایی در سال گذشته با درصد تحقق ۱۷۲ درصدی سهمیه اولیه استان شاهد بودیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: تاکنون ۷۳ هزار و ۵۹۶ جلد سند مالکیت روستایی و ۱۱ هزار و ۹۴ جلد سند مالکیت شهری برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان صادر شده است.

حاجی زاده گفت: ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در سطح روستای‌های استان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ ثبت شده است..

وی با اشاره به مزایای اجرای طرح صدور اسناد مالکیت در روستا‌ها و شهر‌ها افزود: این اقدام نقش مهمی در وسعت بخشیدن به مالکیت‌های مسکونی و تجاری واقع در بافت‌های مسکونی روستا‌ها و همچنین ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در روستا‌ها و پیشگیری از نزاع مربوط به اراضی و کاهش اختلافات ملکی، جذب تسهیلات ساخت مسکن در روستاها، گسترش فیزیکی و مبتنی بر برنامه‌ریزی و بهبود کیفیت مسکن روستایی دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خواستار مراجعه و تثبیت مالیکت‌ها در سطح روستا‌های استان برای واحد‌های بدون سند شد..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.