مدیر منطقه یک شهرداری یزد، از آغاز عملیات اجرایی اصلاح هندسی میدان شهدای حج خبر داد.

سید علیرضا رسولی مدیر منطقه یک شهرداری یزد گفت: در این طرح مهم و تاثیر گذار که پس از سال‌ها مطالبه مردمی و نیاز مبرم به تصویب مراجع ذیربط رسیده است، علاوه بر افزایش محیط درونی میدان به متراژ ۱۲۰۰ مترمربع، تسهیل عبور و مرور محور‌های متصل به میدان شهدای حج انجام خواهد شد.

او با اشاره به نقش مهم پخش کنندگی این میدان و اتصال سه بلوار و سه خیابان به این محل، گفت: پیشنهاد اصلاح هندسی آن در سال گذشته به مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری ارائه و پس از بررسی، این طرح توسط معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ابلاغ شد.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد گفت: در سال جاری بلافاصله پس از تامین اعتبار و با هماهنگی با سایر بخش‌ها و ارگان ها، عملیات اجرایی آن در روز سی و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ و سالروز میلاد پربرکت آقا امام رضا (ع) آغاز شد.

او ادامه داد: در این طرح سعی شده است که کمترین میزان جابجایی تاسیسات و درختان انجام شود و علاوه بر میدان ورودی بلوار شهیدان حاج مهدی، بلوار آیت الله سید محمد کاظم طباطبایی و بلوار امام حسین (ع) نیز اصلاح خواهد شد.

رسولی با بیان این که از فواید مهم اجرایی این طرح، کاهش بار ترافیکی میدان با تقویت توزیع بلوار‌های مذکور است، گفت: در ادامه، ساماندهی محیط داخلی میدان نیز انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.