مشاوران املاک خراسان‌شمالی زیر ذره بین ۶۵ تیم بازرسی

کارشناس مسکن و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۶۵ تیم بازرسی تا پایان مهرماه بر بازار مسکن استان نظارت دارند.

 عیسی رحیم زاده گفت : تاکنون هزار و ۸۸۹ مشاوره املاک در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۳۳ مشاوره املاک مجوز فعالیت نداشتند.
او گفت: با توجه به تصویب قانون ساماندهی بازار، زمین و اجاره بهاء اولین درخواست از مشاوران تمکین به قانون و همکاری با دستگاه‌های مقید به قانون در این زمینه است.
رحیم زاده بیشترین تخلفات مشاوران املاک نداشتن پروانه کسب و کدرهگیری عنوان کرد وگفت : هرگونه دریافت وجه بابت ارایه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
به گفته رحیم زاده کد رهگیری برای مستأجران در سامانه ملی املاک و اسکان رایگان است و اگر شهروندان املاک خود را در سامانه مربوطه ثبت نکنند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.
کارشناس مسکن و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: سال گذشته ۷۳۳ بازرسی از مشاوران املاک استان انجام شد که ۱۴ مورد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات حاشیه ای، نگرفتن کد رهگیری و نداشتن پروانه تخصصی پلمب و ۱۶۹ پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

برچسب ها: مشاور املاک ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.