اسکان تابستانه فرهنگیان از ۲۶ خرداد آغاز شده است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، گفت: در راستای فراهم‌سازی شرایط اسکان مسافران، اسکان تابستانه فرهنگیان از ۲۶ خرداد تا ۱۶ شهریورماه در دو رده کیفی ویژه و الف پذیرای مسافران انجام خواهد شد.

ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه خراسان شمالی ظرفیت میزبانی از زائران امام رضا (ع) را دارد، اظهار داشت: در راستای فراهم‌سازی شرایط اسکان مسافران، اسکان تابستانه فرهنگیان از ۲۶ خرداد تا ۱۶ شهریورماه، در دو رده کیفی ویژه و الف پذیرای مسافران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۱ اتاق در ۲۷ مدرسه برای اسکان مسافران و زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) در تابستان ۱۴۰۳ آماده شده که شامل ۶۳ اتاق ویژه و ۱۲۸ اتاق با رده کیفی الف بوده است، افزود: علاوه بر این ۵۰ اتاق گروه به نیز برای موارد اضطرار پیش‌بینی شده که در صورت نیاز مورداستفاده واقع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، گفت: نکته قابل توجه این است که ۶ هزار و ۴۳۲ مسافر در طرح نوروز سال جاری در ۱۲۰ مدرسه استان خراسان شمالی اسکان داده شدند.

وی به موضوع کاهش تعداد مدارس محل اسکان فرهنگیان نسبت به ایام نوروز، تصریح کرد: با توجه به اینکه بازه زمانی ایام تابستان نسبت به ایام نوروز طولانی‌تر است تعداد مدارس کمتری مدنظر قرار گرفته است. همچنین در خراسان شمالی دو مرکز فرهنگی و رفاهی خانه معلم در بجنورد با ظرفیت ۱۸ سوئیت و در آشخانه با ۹ سوئیت آماده ارائه خدمات به فرهنگیان هستند.

اکبری در ادامه با اشاره به نحوه رزرو اتاق‌ها در مراکز رفاهی، افزود: رزرو اتاق‌های خانه معلم برای مسافران از طریق اینترنتی انجام می‌شود، همچنین اسکان در مدارس برای خانواده‌ها به‌صورت حضوری صورت می‌گیرد که از ساعت ۱۷ تا ۲۳ هر روز در محل ساختمان آموزش و پرورش آن شهر پذیرش مسافرین انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، گفت: تلاش ما این بود که در این ایام مسافر یا زائری را از درب مدرسه برنگردانیم تا به آنها خدمت کرده باشیم.

وی در خصوص هزینه‌های اسکان نیز تصریح کرد: اسکان در این اتاق‌های آماده شده بر اساس امکاناتی که در آنها وجود دارد، به اتاق‌های ویژه و الف دسته‌بندی شده و هزینه آنها با یکدیگر متفاوت است.

اکبری در پایان با اشاره به اینکه ۹ شهرستان خراسان شمالی برای اسکان تابستانه فرهنگیان آماده ارائه خدمات هستند، بیان کرد: بیشترین پذیرش‌ها به ترتیب در شهرستان‌های بجنورد، سملقان و شیروان بر اساس موقعیت عبوری مسافران انجام می‌شود.

برچسب ها: اسکان ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.