معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

استفاده از پساب راه حل مشکل تامین آب صنعت کشور است

علویان گفت: برنامه ریزی به منظور کسب درآمد پایدار از طریق فروش پساب می‌تواند عامل نجات صنعت در رفع نیاز به آب باشد.

مسعود علویان صدر در همایش سراسری معاونان خدمات مشترکین و درآمد شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور در استان البرز گفت: سرمایه گذاری و برنامه ریزی به منظور کسب درآمد پایدار از طریق فروش پساب به صنعت می‌تواند عامل نجات صنعت در رفع نیاز به آب و تأمین منابع مالی پایدار برای شرکت به شمار رود.
 
علویان صدر افزود: برنامه ریزی برای افزایش بهره وری در ابعاد ملموس و ناملموس به ویژه نیروی انسانی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیشرفت و ارتقای مباحث خواهد بود. تمامی حلقه‌های موجود در حوزه مشترکان نیازمند اتصال هوشمند است که نظم دهی به ساختار تعرفه‌ها در قالب فرمول‌های ارائه شده محقق شده است.
 
وی با اشاره به اینکه چارت مشترکان هیچ تغییری نکرده است بیان کرد: دو مطالعه خوب در خصوص الگوی مصرف انجام شده است و در یکی از آنها مشاور از کل به جز به بررسی پرداخت، یعنی از مصرف واقعی مردم الگو را تعریف کرد که در جلسات کارشناسی، نظر بر این بود که شاید نتواند بهره وری را به درستی برای ما به ارمغان بیاورد.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: پس از آن از جز به کل پرداختیم، یعنی مصرف هر فرد را در روز به ازای نیاز‌های مختلف و الگوی بهینه استان‌ها را به تفکیک احصا کردیم و در مرحله تصویب قرار دارد. موضوع وصول مطالبات در برخی استان‌ها بی نظیر و در برخی استان‌ها ضعیف است که خواهشمندم از فرصت‌های مناسب بدین منظور غفلت نورزید.
 
در ادامه حمیدرضا نامداری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با اشاره به اینکه برگزاری این همایش نقش اثربخشی در بهبود ارائه خدمات به مشترکان آب و فاضلاب خواهد داشت، اظهار کرد: تمهیدات لازم در زمینه هوشمندسازی ارائه خدمات به مشترکان در حال انجام است و تمام تلاش ما بر انجام اقدامات فنی و مهندسی لازم است تا تابستان را بدون تنش آبی سپری کنیم.
او ادامه داد: برای رفع مشکلات قطعی آب در استان از شهریورماه سال گذشته تا امروز حدود ۲۰۰ حلقه چاه ایجاد یا بهسازی شده است.
او تاکید کرد: برای پشت سر گذاشتن تنش‌های کم آبی نیازمند کمک و اصلاح الگوی مصرف مشترکان هستیم، زیرا بر اساس آمار‌ها حدود ۵۰ درصد مشترکان بیش از الگوی مصرف کشور که ۱۵ مترمکعب بر اساس هر مشترک است آب مصرف می‌کنند.

برچسب ها: بحران آب ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.