رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با اشاره به ممانعت نظامیان صهیونیست از ورود کمک‌های انسانی از طریق گذرگاه رفح، خبر داد که هفته گذشته فقط ۱۰۰ کامیون وارد غزه و مناطق شمالی شده است.

«سلامة معروف» رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه امروز یکشنبه هشدار داد که با تداوم بستن گذرگاه «رفح» از سوی اسرائیل و جلوگیری از ورود کامیون‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه از گذرگاه «کرم ابوسالم»، نوار غزه به صورت کامل در محاصره قرار گرفته است.

شبکه قدس به نقل از معروف گزارش داد، استان‌های شمالی، مرکزی و جنوبی فلسطین با بحران امنیت غذایی روبرو هستند و تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های غذایی هم ضعیف است؛ به نحوی که هفته گذشته فقط ۱۰۰ کامیون وارد غزه و مناطق شمالی شده است.

وی با تأکید بر لزوم خروج نظامیان اسرائیل از گذرگاه رفح، گفت: «بار دیگر تأکید می‌کنیم که گذرگاه‌های زمینی، مفیدترین و کارآمدترین گذرگاه برای کمک‌رسانی به غزه هستند تا از وقوع قحطی در سراسر این منطقه جلوگیری شود».

این مسئول فلسطینی در پایان تأکید کرد: جامعه بین‌الملل باید از طریق گذرگاه‌های زمینی، کسانی را که از گرسنگی در آستانه مرگ قرار دارند، نجات دهد، ولی اسرائیل اجازه نمی‌دهد کامیون‌هایی که در مصر برای ورود به این گذرگاه صف کشیده‌اند، وارد غزه شوند».

اشاره معروف به توطئه جدید آمریکا در قالب احداث اسکله شناور در غزه است که به بهانه ادعایی ارسال کمک‌های انسانی به غزه، احداث شد. کمیته‌های مقاومت در فلسطین، ۳۰ اردیبهشت ماه گذشته راه‌اندازی این اسکله را یک اقدام تبلیغاتی و فریبکارانه در خدمت دشمن صهیونیستی توصیف کردند. 

این کمیته‌ها تأکید کردند که راه‌اندازی این اسکله شناور در نوار غزه، به منزله مشارکت عملی در قانونی کردن محاصره و اشغال بخش فلسطینی گذرگاه رفح و فریب افکار عمومی جهان است که حامی ملت ما و مخالف جنایت‌های دشمن نازی در غزه هستند. 

کمیته‌های مذکور تصریح کردند: «هرکس می‌خواهد به مردم ما کمک کند، ابتدا باید جنگ غزه و کشتار و جنایات علیه آنها را متوقف کند و از حمایت از اشغالگر با سلاح و پول دست بردارد». 

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از بیش از هفت ماه پیش تاکنون تجاوز همه‌جانبه زمینی، هوایی و دریایی علیه نوار غزه را آغاز کرده است، جنایتی که تاکنون موجب شهادت حدود ۴۰ هزار فلسطینی که اغلب آنها زن و کودک هستند، شده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار