ناتوانی کادر درمان غزه از رسیدگی به مجروحان و شهدا

مدیر بیمارستان کمال عدوان غزه اعلام کرد ارتش صهیونیستی این بیمارستان را بطوری محاصره کرده است که امکان ورود و خروج بیماران وجود ندارد.

مدیر بیمارستان کمال عدوان غزه در سخنانی تایید کرد که کادر درمان به دلیل محدودیت‌هایی که رژیم صهیونیستی در غزه علیه آنها اعمال کرده است امکان خدمت رسانی به مجروحان و شهدا را ندارد.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مقام فلسطینی در ادامه از فاجعه تکان دهنده خبر داده و گفت: کادر درمان برخی از پیکر‌های شهدا و مجروحان را خارج از بیمارستان پیدا کرده است که مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته بودند.

مدیر بیمارستان کمال عدوان اضافه کرد: شمال نوار غزه به دلیل فروپاشی سیستم بهداشت و درمان فاقد خدمات پزشکی است. به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی نمی‌توانیم به بیماران و مجروحان کمک کنیم. صهیونیست‌ها بیمارستان را محاصره کرده‌اند به همین دلیل ما نمی‌توانیم بیماران را به بیمارستان‌های دیگر منتقل کنیم.

از سویی دیگر دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه وارد شده به نوار غزه کاملاً ناکافی است.  مقادیر سوخت وارد شده به نوار غزه برای راه اندازی یک بیمارستان کافی نیست.

در ادامه بیانیه این دفتر آمده است: جامعه جهانی ناتوانی کامل خود را در وادار کردن اشغالگران به توقف تجاوز ثابت کرده است. با توجه به بسته شدن گذرگاه رفح، انتقال مجروحان برای مداوا از طریق گذرگاه کرم ابوسالم نیازمند مداخله بین المللی است. در بیش از ۸۰ هزار زخمی یک سوم آنها نیاز فوری به درمان دارند که در نوار غزه وجود ندارد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار