۱۲۰ هزار بهره‌بردار در آذربایجان‌غربی مجوز چرای دام دارند

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲۰ هزار بهره‌بردار دارای مجوز چرای دام در مراتع استان هستند که به طور متوسط ۲۰۰ تا ۲۲۰ هکتار مرتع را در اختیار دارند.

مسعود شفیعی معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار بهره‌بردار دارای مجوز چرای دام در مراتع استان هستند که به طور متوسط ۲۰۰ تا ۲۲۰ هکتار مرتع در اختیار داشته، گفت: سطح مراتع استان برای چرای دام، کم و جمعیت بهره‌بردار به نسبت سطح مراتع بالا است.

وی اضافه کرد: مجوز‌های صادرشده برای چرای دام سعی می‌شود متناسب با میزان علوفه و سطح مراتع باشد و مراتع مرتب به روزرسانی می‌شوند.

شفیعی با اشاره به اینکه عرصه مراتع استان ۲.۷ میلیون هکتار است، افزود: اغلب مراتع ییلاقی استان در نوار مرزی واقع شده‌اند و کنترل بر این مراتع توسط نیرو‌های انتظامی و مرزبانی نیز انجام می‌شود و این موجب شده تا ییلاقات فرصتی برای بازسازی داشته باشند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: مراتع ییلاقی استان از وضعیت بهتری برخوردار هستند چرا که دور از دسترس دامداران و روستاییان بوده و شرایط آب و هوایی اجازه چرای دام زودتر از زمان مقرر را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه کم بودن وسعت مراتع گاهی موجب اختلافاتی در بین دامداران می‌شود، تصریح کرد: همکاران منابع طبیعی این مشکلات را همواره رفع می‌کنند چرا که تعداد افرادی که معیشت‌شان به مرتع متصل بوده، بسیار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.