امسال ۴۷۴ پرونده برای باطل شدن پروانه چرای دام در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرامرز مردانی رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، با اشاره به پایان زمان چرای دام در مراتع استان از دامداران و عشایر خواست: هر چه سریعتر نسبت به خروج دام از مراتع استان اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه زمان چرای دام در مراتع از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد، افزود: براساس تقویم کوچ زمان خروج دام از مراتع ۱۵ شهریورماه بود که به دلیل خشکسالی و کمبود علوفه در استان خوزستان و همچنین استان چهارمحال و بختیاری زمان کوچ عشایر از استان به منطقه قشلاقی خوزستان به ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ تغییر کرد.


بیشتر بخوانید


مردانی با اشاره به ارسال پیامک به دامداران و عشایر در خصوص خروج دام از مراتع اظهار داشت: مرتعداران، دامداران و عشایری که دام خود را از بعد از ارسال این پیامک از مراتع خارج نکنند جریمه و در صورت تکرار تخلف، پروانه چرای دام آن‌ها باطل خواهد شد.

او اظهار داشت: امسال ۴۷۴ پرونده به دلایل مختلف از جمله دام مازاد برای باطل شدن پروانه چرای دام به کمیسیون ماده ۴۲ ارسال شده است.

مردانی گفت: براساس دستورالعمل از سازمان جنگل و مراتع کشور، به ازای هر راس دام دامداران، عشایر و مراتعداران متخلف به ۴۰۰ هزار تومان جریمه محکوم خواهند شد که این میزان ۲۰ درصد ارزش هر راس گوسفند می‌باشد.

او ادامه داد: هم اکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ پروانه چرای دام در مراتع استان صادر شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار