فایننشال تایمز: نتانیاهو دچار انزوای فزاینده در فضای بین‌المللی شده است

نشریه انگلیسی فایننشال تایمز می‌گوید اینکه نتانیاهو در محاصره دو دادگاه مهم بین‌المللی قرار گرفته، نشان دهنده انزوای فزاینده او است.

نشریه فایننشال تایمز در گزارشی در خصوص رویگردانی بین‌المللی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: فشار‌های بین‌المللی بر سرانجام جنگ غزه در حال تشدید است. دادستان دیوان کیفری بین‌المللی هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و وزیر جنگ او رامتهم به جنایت جنگی کرد. اقدامی که خشم اسرائیل و بزرگ‌ترین متحد آن آمریکا را برانگیخت. از سوی دیگر، دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) نیز به اسرائیل دستور داد تا حملات خود به شهر رفح در جنوب غزه را متوقف کند. در همین حال، ایرلند، نروژ و اسپانیا متعهد شدند که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. ضربه‌ای نمادین به مقامات اسرائیل که از هرگونه صحبت درباره راه حل دو کشوری انتقاد می‌کنند.

این باید زنگ خطری باشد برای اسرائیلی‌ها تا متوجه شوند که کابینه راست افراطی آ ن‌ها را به انزوا می‌کشاند. اقدامات دو دادگاه بین‌المللی ضربه‌ای به کابینه نتانیاهو است و افزایش فشار‌های عمومی حمایت از نخست وزیر و کابینه‌اش را حتی برای متحدان نیز سخت‌تر کرده است. شرکای اسرائیل حتی از توقف حمله به رفح یا افزایش ورود کمک‌ها به غزه نیز ناامید شده‌اند. افزون بر این، آن‌ها از ارائه یک طرح عملی برای دوره جنگ و پس از جنگ و پذیرش راه حل دو کشوری نیز ناامید هستند و دیگر امکان دفاع از متحد خود را ندارند.

اسرائیل عضو دیوان کیفری نیست و می‌گوید صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد. از سوی دیگر دیوان بین‌المللی دادگستری نیز هیچ ابزاری برای اجرای دستور خود ندارد. اما این واقعیت که اسرائیل در این موقعیت قرار گرفته، نشان می‌دهد تا چه حد نتانیاهو باری بر دوش کابینه است. او وعده «پیروزی کامل» را می‌دهد، اما به نظر می‌رسد حمله او به غزه به اهدافی که در نظر داشت نیز دست نیافته است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
این یک قاتل بالفطره هست اسراییلی ها ذاتا قاتل به دنیا میان اینم سردسته قاتل هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
سازمان ملل خیانتکار شماره یک از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و متحدانش بوده است.

شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار شماره یک از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و متحدانش بوده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار شماره یک از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و متحدانش بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
جو بایدن جنایتکار در غزه مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شده است.
نتانیاهو جنایتکار در غزه مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
ارتش اسرائیل جنایتکار از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون و با کمک، حمایت و پشتیبانی همه جانبه ارتش آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در غزه مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
نتانیاهو سگ درنده وحشی کفتار دیو صفت زامبی ادمکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
نتانیاهو وداردستخود چه امروذ وچفردا باید در دادگاه لاهه محاکمشودوکشتارانسانها بیگناهدامنگیرجامعهبینلملل است چه امریکاوچه انگلیس وچکشورهایدیگر وین رسمیت نمیشناسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
یکی مثل شهید رئیسی در اوج عزت
یکی هم مثل نتانیابو در اوج ذلت و خاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
به درک حقشه جنایت کارکودکش بی رحم‌خونخوارعوضی رابکشیدتاازانزوانجات پیداکنه
آخرین اخبار