روزنامه آلمانی از احتمال اعزام نیرو‌های لهستانی به اوکراین خبر داد

یک روزنامه آلمانی می‌گوید در پی پیشروی‌های مداوم روسیه، لهستان و چند کشور دیگر هشدار دادند که ممکن است نیرو‌های خود را به خاک اوکراین بفرستند.

روزنامه اشپیگل آلمان می‌گوید کشور‌های حوزه بالتیک و لهستان به آلمان هشدار داده‌اند که در صورت بدتر شدن اوضاع برای کی‌یف، ممکن است به اوکراین سرباز بفرستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از این روزنامه آلمانی، مقامات این کشور‌ها هشدار داده‌اند که اگر روس‌ها در شرق اوکراین به موفقیت راهبردی دست یابند، منتظر رسیدن نیرو‌های روسی به مرز‌های خود نمی‌مانند و خودشان به اوکراین نیرو می‌فرستند. به گفته آن‌ها، به این ترتیب ناتو به یک طرف درگیری تبدیل خواهد شد و این دقیقاً همان چیزی است که اولاف شولز، صدراعظم آلمان و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از آن می‌ترسند.

شولتز بار‌ها تاکید کرده است که نمی‌خواهد درگیری بین روسیه و اوکراین به درگیری بین روسیه و ناتو تبدیل شود. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز در مصاحبه با اکونومیست گفته بود که این ائتلاف قصد اعزام نیرو به اوکراین را ندارد.

با این حال در هفته‌های اخیر اوکراین در موقعیت دشواری قرار گرفته و رسانه‌ها مکررا از پیشروی روسیه در خاک این کشور خبر می‌دهند. وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیرو‌های این کشور ۲ منطقه دیگر در خارکوف و یک منطقه در زاپروژیای جنوبی را تحت کنترل خود درآورده‌اند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌هایی از گروه نظامی شمال روسیه پس از درگیری‌های شدید، شهرک‌های «هلی‌بوکه» و «لوکیانتسی» در خارکوف را تصرف کرده و تا عمق منطقه دفاعی دشمن پیشروی کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار