اسکای نیوز: روسیه سه برابر سریعتر از غرب مهمات توپخانه تولید می‌کند

شبکه آمریکایی اسکای نیوز با استناد به تحقیقات موسسه آمریکایی اعلام کرد روسیه سه برابر سریعتر از غرب مهمات توپخانه تولید می‌کند.

اسکای نیوز با استناد به تحقیقات موسسه Bain & Company گزارش می‌دهد که روسیه سه برابر سریعتر از متحدان غربی اوکراین و با حدود یک چهارم هزینه‌ای که غرب برای تولید مهمات اختصاص داده، مهمات توپخانه تولید می‌کند.

طبق گزارش این شبکه «طبق این مطالعه پیش‌بینی می‌شود کارخانه‌های روسی امسال حدود ۴.۵ میلیون گلوله را تعمیر یا تولید کنند، در حالی که مجموع تولید حدود ۱.۳ میلیون گلوله در ایالات متحده و کشور‌های اروپایی است.»

این مقاله مشکل جدی پیش روی نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) را نشان می‌دهد، زیرا آنها به تدارکات نظامی از متحدان غربی خود متکی هستند.

اسکای نیوز همچنین ادعا می‌کند که روسیه پول کمتری را برای تولید هزینه می‌کند، زیرا تولید گلوله ۱۵۲ میلی متری روسیه حدود ۱ هزار دلار هزینه دارد و هزینه متوسط ​​یک پرتابه ۱۵۵ میلی متری در کشور‌های اتحاد آتلانتیک شمالی حدود ۴ هزار دلار است. 

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با روسای شرکت‌های تجهیزات دفاعی درباره موضوع تامین پرتقاضاترین سلاح‌ها، گفته بود که روسیه باید همیشه یک قدم جلوتر از دشمن باشد، در این صورت پیروزی تضمین می‌شود. 

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار