دانشگاه حکیم سبزواری و جامعةالمصطفی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رییسان دانشگاه حکیم سبزواری و جامعةالمصطفی العالمیه، به منظور شناسایی ظرفیت‌ طرفین در عرصه بین‌الملل و گسترش زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه آموزش های علمی و مهارتی میان این ۲ مرکز علمی، تفاهم‌نامه امضا کردند.

در نشست مشترکی که روز دوشنبه به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری، با حضور جمعی از مدیران ۲ دانشگاه برگزار شد، رییس دانشگاه حکیم سبزواری به بیان ظرفیت های این دانشگاه در حوزه های مختلف و دستاوردهای آن در حوزه های علمی، پژوهشی و جذب دانشجویان بین الملل پرداخت.

محمدعلی زنگنه اسدی با اشاره به جایگاه بین المللی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در بین مراکز علمی جهان اسلام، همکاری این دانشگاه در جهت معرفی دانشگاه حکیم سبزواری به کشورها و مراکز علمی جهان را خواستار شد.

رییس جامعةالمصطفی نیز با ابراز خرسندی از ارتقای جایگاه علمی و آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری در سطح داخلی و بین الملل، برای توسعه همکاری های مشترک ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه، زمینه مناسبی را برای افزایش همکاری‌های علمی و دانشگاهی پدید آورد.

حجت الاسلام علی عباسی با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار نفر دانشجو از بیش از ۵۰ کشور جهان در جامعةالمصطفی و تجربه این مرکز علمی در حوزه گسترش زبان فارسی، همکاری در راستای تربیت مدرس خبره به منظور آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و دانشجویان بین الملل، برگزاری دوره های مشترک علمی را از جمله محورهای مورد نظر برای همکاری متقابل برشمرد.

حجت الاسلام محسن قنبری، معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعه المصطفی(ص) العالمیه نیز با اشاره به نشریات علمی و تخصصی که در جامعةالمصطفی به زبان‌های مختلف منتشر می‌شود، پیگیری برای دریافت مجوز انتشار ژورنال های علمی مشترک و دوره های آموزشی مشترک را از زمینه های همکاری های متقابل ۲ دانشگاه عنوان کرد.

در پایان تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه حکیم سبزواری به امضای رییسان این ۲ دانشگاه رسید.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

«جامعة المصطفی العالمیة» نهادی علمی و بین المللی با هویت حوزه ای است که با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی، با رویکرد آموزشی، پژوهشی و تربیتی فعالیت دارد که انبوهی از داوطلبان را از سراسر جهان زیر پوشش دارد و تلاش می کند با تربیت مجتهدان، عالمان و متخصصان پارسا و متعهد، به تبیین، تولید و تعمیق تفکرات و اندیشه های اسلامی و نشر و ترویج اسلام ناب محمدی همت بگمارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.