افزایش جوجه ریزی در آذربایجان غربی/کمبودی در تامین گوشت مرغ نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در تامین گوشت مرغ مصرفی مردم هیچ گونه مشکل یا کمبودی در سطح بازار استان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در تامین گوشت مرغ مصرفی مردم هیچ گونه مشکل یا کمبودی در سطح بازار استان وجود ندارد، تاکید کرد: در فروردین سال جاری ۴ میلیون و ۹۱۲ هزار قطعه و در اردیبهشت سال جاری نیز به میزان ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه در واحد مرغ گوشتی استان جوجه ریزی در واحد‌های تولیدی انجام شد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۲  به تریب ۱۱ و ۴۱ درصد افزایش تولید داشتیم.

خسرو شهبازی ادامه داد: این استان رتبه سوم کشوری در تولید جوجه یکروزه گوشتی را دارد و در سال گذشته بیش از ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه در واحد‌های مادری استان تولید شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ جوجه ریزی در واحد‌های مادری استان به تعداد ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه بود که در سال ۱۴۰۲ این میزان جوجه ریزی به ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه معادل ۲۲ درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ استان با تولید ۱۰۸ هزار تن گوشت مرغ به رتبه ۷ کشوری ارتقا پیدا کرد، اظهارکرد: تولید گوشت روزانه استان بیش از ۳۰۰ تن بوده که حداکثر نیاز استان ما بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ تن متغییر بوده و مازاد گوشت تولیدی به استان‌های دیگر و کشور عراق صادر می‌شود.

شهبازی یادآور شد: تعداد ۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در آذربایجان غربی وجود دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد فعال است و بقیه واحد‌ها در حال بازسازی و آماده سازی برای جوجه ریزی هستند و ۴ واحد به دلیل مشکلات نقدینگی غیر فعال و راکد است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به تولید بیش از نیاز استان و پیگیری‌های انجام شده، در راستای افزایش ارزش افزوده واحد‌های مرغداری و حمایت از این واحد‌ها در جهت تحقق تحقق شعار سال، روند صادرات مازاد تولید واحد‌های مرغداری استان نیز بیش از پیش تسریع و موانع صادراتی نیز برطرف شود.

استان آذربایجان غربی دارای ۸۵۸ واحد مرغداری گوشتی، اجداد، تخم گذار و مرغ مادر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.