پرواز راه خدمت/اینجا همه منتظرت بودیم

گیلان پروژه های در دست افتتاح داشت که قرار بر این بود با حضورشهیدراه خدمت راه اندازی شود اما تقدیر یار نبود و همچنان مردمان دیار شالی چشم به راه سیدمحرومان ماندند.

چندروزی است کوچه و خیابون شهرهای گیلان  و کشور نگاه کنید،‌برای شهدای خدمت سانحه هوایی که برای رئیس جمهور محبوب ملت ایران و هیئت  همراهش پیش آمد سیاه پوش شده و داغدار هستند.‌
 شب میلاد امام مهربانی ها بود، در رسانه ها خبری مخابره شد که بالگرد ریاست جمهوری در کوه ها و جنگل های تبریز دچار سانحه شده، همه دست به دعا شدیم ، زمان گذشت و آن خبری که نباید می شنیدیم شنیدیم هیچ کدام از مسافران خدمت بالگرد زنده نماندند، با شنیدن این خبر شوک عجیبی سراسر کشور رافرا گرفت.

 گویا بار دیگر  قهرمان دیگر از بین ما رفت و داغ سردار سلیمانی و دیگر شهدای این مرز بوم که برای اسلام ، نظام‌و خدمت جنگیده اند تازه شد، 


با این موضوع در میان عزا داران شهر رشت رفتیم  و با شهر وندان  شهر رشت و خبرنگاران سفر هئیت دولت به گیلان گفتگویی انجام شده که باهم می خوانیم: 

*امیدوارم آن دنیا شهید راه خدمت  به ما رای دهد

زهرا مرادی یکی از شهروند رشتی اینگونه گفت: رئیس جمهور شهید ، کاندید مورد انتخابم بود، و تصمیم داشتم دور دوم نیز به سید محرومان رای بدهم.‌

وی با بیان اینکه وقتی خبر نقض و فرود سخت بالگرد حامل ریاست جمهوری وهئیت همراهش را شنیدم همراه خانواده و دوستان به دعاو ائمه اطهار(ع)متوسل شدیم گفت: اما متاسفانه خبری که نباید می شنیدیم صبح دوشنبه شنیدیم.

پرواز راه خدمت/اینجا همه منتظرت بودیممرادی در حالی که توان صحبت نداشت و اشک از چشمانش جاری بود افزود: همه از  شهید رئیس جمهور راضی هستند چون برای مردم و محرومان با جان و دل کار کرد. 

وی اضافه کرد: به تمام وعده های که دوران نامزدی انتخابات داده بود تا حد توانش عمل کرد و سوگندی که خوانده بود بنظرم جامع عمل پوشاند. 

این شهروند رشتی افزود:ما دوران انتخابات به شهید راه خدمت رای دادیم امیدوارم در آن دنیا این سید بزرگوار به ما رای بدهد.‌

راه شهدا با اقتدار ادامه دارد

علی ناصری از دیگر شهروندان رشتی گفت: دلمان به دولت مردمی خوش بود و تصمیم داشتم دوره بعد هم به این سید بزرگوار رای بدهم. 

وی با بیان اینکه راه شهدا ادامه دارد،‌گفت: با اقتدار راه شهید خدمت  را در هر مسئولیت که در جامعه داریم ادامه خواهیم داد.‌
ناصری افزود: شهادت خادم الرضا در بین باران وجنگل نشان داد همواره در حال تلاش بود و یک روز پشت میز و صندلی به عنوان رئیس جمهور ننشست.

پرواز راه خدمت/اینجا همه منتظرت بودیم

این شهروند رشتی با تاکید بر اینکه امیداورم همه مسئولان راه و منش این سید بزرگوار را الگو قرار دهند تصریح کرد: تشیع با شکوه شهدای خدمت به نوعی تشکر و قدر دانی این ملت به این شهدا است.‌


* شهید خدمت با وجود کرونا بدون ماسک با ما عکس گرفت


 معصومه پاداش ستوده به بیان خاطرات سفر ریاست جمهوری به گیلان اشاره کردو افزود: در این سفر نشست با رئیس جمهور در یکی از سالن های فرماندهی نیروی انتظامی گیلان برگزار شد،‌خبرنگاران به ترتیب وارد سالن شدند و با رعایت فاصله  اجتماعی پشت هم نشستیم.


 این فعال رسانه  گیلان  با بیان اینکه من دقیقا روبه روی رئیس جمهور شهید نشسته بودم ، ادامه داد: سوالات یکی یکی از ایشان پرسیده و پاسخ ها از طرف  شهید راه خدمت داده شد.‌

پرواز راه خدمت/اینجا همه منتظرت بودیم

 پاداش ستوده گفت: یکی از سوالات درباره رسیدگی به وضعیت سراوان و رودخانه ها بود، رئیس جمهورشهید همانجا اعلام کرد که هزار میلیارد تومان مصوبه برای پاکسازی سراوان در نظر گرفته شده، که موجب خوشحالی خیلی ها شده بود.

وی تصریح کرد: بعد از پایان جلسه همه با خوشحالی و به نشان تشکر از این درایت شهید راه خدمت دور او جمع شدیم و از او برای گرفتن یک عکس دسته جمعی با خبرنگاران گیلان دعوت کردیم؛ ایشان هم قبول کرد و با فشارهای سختی که محافظانش داشتند با کمال تعجب دیدم رئیس جمهور ماسکش را برداشت و بدون ماسک با ما عکس گرفت. 

 وی افزود: عکس دسته جمعی ما با رییس جمهور در بسیاری از رسانه های معتبر گیلان به ویژه خبرگزاری ها منتشر شد و مورد بازدید قرار گرفت. 

 این فعال رسانه گیلان  خاطر نشان کرد: بعد از سفر ایشان به گیلان چندی بعد همه ما منتظر پاکسازی سراوان با توجه به تاکید و بودجه در نظر گرفته شده از سوی  ریاست جمهوری بودیم.

پرواز راه خدمت/اینجا همه منتظرت بودیم ستوده به آزاد سازی سواحل که یکی دیگر از برنامه های دولت مردمی بود اشاره کردو  گفت: حالا چه کس یا کسانی این مساله را در الویت کار رئیس جمهور در سفر به گیلان قرار داده بودند، که سواحل به سرعت آزاد شد ولی سراوان همچنان به همان شکل باقیست سوالی بود که منتظر بودم در دور دوم سفر از ایشان بپرسم که سعادت نشد. 

وی در پایان افزود: امیدوارم روح این بزرگوار و همراهانشان با انبیاء واولیاءالهی محشور شود که خادم ملت بود،شهید جمهور شد و مردم در سپاسگزاری از زحمات این مرد شجاع و بی نظیر در خیابان های کشور به ویژه شهرهای، تبریز، تهران، قم، اصفهان، بیرجند، مشهد....شرافت جاری کردند و حضور میلیونی شان ثابت کرد که او شهید جمهور است.

اینجا همه منتظرت بودیم

من که خود یکی از خبرنگارای بودم که در این سفر افتخار داشتم  برنامه های این سفر را پوشش بدم، بی نهایت از حضور خادم الرضا در استان خوشحال بودم ، چون کاندیدا مورد نظرم بود، از نزدیک در نشست خبری افتخار دیدار با ریاست جمهوری را داشتیم، در این   دیدار پدری دلسوز و مهربان برایم  جلوه گر شد و از انتخابم خرسند بودم. 

در تکاپو ارسال خبر و صحبت های شیوا ایشون بودیم که داشت خدا حافظی می کرد صداش کردم، گفت : دخترم بفرما کاری داشتی ، فقط یک جمله گفتم: به داد خبرنگارا برسید، با لبخند گفت چکار کنم و چه مشکلی دارند،گفتم:حقوق و بیمه نداریم، به مسئولان گیلان همان لحظه سپرد که پیگیری کنید و درخواست ها رو بنویسید شخصا پیگیر خواهند شد.‌
این حرف شهید خدمت قوت قلب همه بچه های خبرنگار اکیپ سفر هئیت دولت شد.‌

گیلان پروژه های در دست افتتاح داشت که قرار بر این بود با حضورشهید  آیت الله رئیسی راه اندازی شود اما تقدیر یار نبود و همچنان مردمان دیار شالی چشم به راه سید محرومان ماندند.

راهت ادامه دارد با اقتدار ای شهید خدمت ..

گزارش از سمیه بشارتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.