افزایش سطح زیر کشت دیمزارهای سیستان و بلوچستان به بیش از ۳۷ هزار هکتار

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار از سوی وزارت جهادکشاورزی، ۱۰ هزار هکتار دیمزار در استان تکلیف شد که به بیش از ۳۷ هزار هکتار ارتقا یافته و کماکان ادامه دارد.

عباس اشکانی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت در راستای جهش تولید در دیمزارها که برای اولین بار از سوی وزارت جهادکشاورزی، ۱۰ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان تکلیف گردید وتا به امروز با رشد ۴ برابری به بیش از ۳۷ هزار هکتار ارتقا یافته و کماکان ادامه دارد.

عباس اشکانی افزود: این طرح با مشارکت بهره برداران و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و پشتیبانی سازمان جهادکشاورزی  در شهرستان‌های سراوان،چابهار ،کنارک، دشتیاری، قصرقند،زرآبادو سرباز اجرایی شده است .

وی تصریح کرد عمده محصولات کشت شده در  دیمزارها ،۲۳ هزار هکتار سورگوم علوفه ای و دانه ای ، ۱۱ هزار هکتار ماش ،گندم و جو ۲۵۰۰ هکتار، و همچنین گلرنگ،عدس،گوار، زیره سبز،نخود فرنگی است
اشکانی گفت تاکنون با هدف کمک به کشاورزان و ارتقای تولید از محل یارانه بذر و کمک های بلاعوض، میزان ۲۲ تن بذرسورگورم علوفه ای ،۱۱ تن ماش،۵۰۰ کیلوگرم سورگوم دانه ای ،۲۰۰ کیلو بذر عدس و ۱۰۰ کیلو گرم بذر زیره سبز بین کشاورزان توزیع شد.
گفتنی است بارندگی های سال گذشته و فرودین امسال در ارتقای سطح زیر کشت در دیمزارها نقش بسزایی داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار