وزرای اتحادیه اروپا تل‌آویو را تهدید به تحریم کردند

وزرای خارجه کشور‌های اتحادیه اروپا تهدید کردند که در صورت ادامه نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه، رژیم صهیونیستی را تحریم خواهند کرد.

تانیا وایون، وزیر امور خارجه اسلوونی در بیانیه‌ای پیش از نشست وزرای خارجه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که اگر تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند، اتحادیه اروپا باید یک واکنش متحد قاطع از جمله اعمال تحریم‌ را اتخاذ کند. 

براساس گزارش المیادین، از سویی دیگر خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان ایرلندی و نروژی خود از دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواست که به طور رسمی از دیوان بین المللی دادگستری حمایت کنند و اقداماتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که اسرائیل به تصمیمات آن احترام می‌گذارد.

او افزود: اگر اسرائیل برخلاف نظر دادگاه به اقدامات خود ادامه دهد، ما تلاش خواهیم کرد اقدامات صحیح را برای اجرای آن تصمیم اتخاذ کنیم.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان نیز تاکید کرد که حکم دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی از حمله نظامی خود به جنوب نوار غزه باید دست بردارد؛ الزام آور است و باید مورد احترام قرار گیرد. 

وزرای خارجه کشور‌های اتحادیه اروپا روز دوشنبه با یکدیگر دیدار خواهند کرد و قرار است چندین پرونده بین المللی را بررسی کنند. وزرای خارجه اتحادیه اروپا علاوه بر دبیرکل اتحادیه عرب، با همتایان خود در عربستان سعودی، اردن، مصر، امارات و قطر گفتگو خواهند کرد.

چند روز پیش، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اراضی اشغالی فلسطین از کشورهای جهان خواست تا رژیم صهیونیستی را تحریم کرده و روابط دیپلماتیک خود را تا زمانی که تل‌آویو به تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری عمل کند، تعلیق کنند. 

او خبر دریافتی از مردم محاصره شده در شهر رفح را وحشتناک توصیف و تاکید کرد رژیم صهیونیستی جلوی این جنون را نخواهد گرفت تا زمانی که کشورهای جهان آن را متوقف کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار