بورل: حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین مهم است

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد در این برهه از زمان حمایت بین‌المللی از تشکیلات خودگردان فلسطین بسیار مهم است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا حمایت بین المللی از تشکیلات خودگردان فلسطین را در این مرحله که منطقه شاهد تشدید تنش است، بسیار مهم دانست.

براساس گزارش آناتولی، بورل در ادامه گفت: وضعیت غزه فراتر از توصیف است. کرانه باختری هر لحظه در آستانه انفجار است. تداوم حمله زمینی اسرائیل به رفح و مناطق اطراف آن و بسته شدن مرز‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه باعث بدتر شدن شرایط شد.

او همچنین نگرانی خود را از اقدامات شهرک نشینان صهیونیست در اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری و حملات آنها به کاروان‌های کمک رسانی عازم غزه اعلام کرد. بورل در مورد شهرک نشینان گفت: آن‌ها به طرز خطرناکی مسلح هستند و سوال این است که چه کسی آنها را مسلح می‌کند؟ و چه کسی از وقوع این حملات جلوگیری نمی‌کند؟ این با گسترش شهرک سازی بی سابقه رژیم صهیونیستی و تصرف زمین فلسطینیان همراه است.  

تلاش‌ها برای تقویت جایگاه تشکیلات فلسطینی در حالی جریان دارد که سه کشور اروپایی اسپانیا، ایرلند و نروژ سه‌شنبه گذشته از تصمیم برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی خبر دادند. با وجود ادعای غربی‌ها درباره حمایت از مردم فلسطین، بالا آوردن تشکیلات خودگردان نقشه‌ی آنان برای کنار گذاشتن حماس از غزه است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار