گناباد برای رونق اقتصادی نیازمند تکمیل زنجیره تولید کشاورزی است

فرماندار گناباد گفت:‌ توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی، تکمیل زنجیره تولید و نشان گذاری کالا (برندسازی)‌ ضرورت مهم توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان در بخش‌های مختلف و از جمله کشاورزی است.

رضا نصیری روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی گفت: با وجود توان زیاد گناباد در تولید بخش کشاورزی، سالانه مقادیر زیادی از این کالا‌ها به صورت خام به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع تولید روزانه ۲۰۰ تن شیر در گناباد، ۱۰۰ تن در این شهرستان فرآوری و ۱۰۰ تن بقیه به صورت خام به دیگر نقاط استان خراسان رضوی و کشور منتقل می‌شود.

فرماندار گناباد با اشاره به این که این شهرستان با برخورداری از یک سیلوی بخش دولتی (اداره غله) و سه سیلوی بخش خصوصی از مناطق مستعد خرید و ذخیره سازی گندم در جنوب استان خراسان رضوی به شمار می‌رود گفت: جلب سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی مرتبط با صنایع آرد و فرآوری گندم نیاز مهم این شهرستان به شمار می‌رود.

نصیری افزود: با تکمیل زنجیره تولید و افزایش واحد‌های بسته بندی، بخش زیادی از محصولات تولیدی در گناباد فرآوری و با نام و نشان این شهرستان روانه بازار‌های داخلی و حتی خارجی خواهد شد و راه اندازی فرودگاه منطقه‌ای گناباد در یک سال گذشته بستر این مهم را هموار کرده است.

وحیدرضا فریدونی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: گناباد با برخورداری از ظرفیت‌های مختلف در بخش‌های اقتصادی و کشاورزی و از جمله در زمینه خرید و ذخیره سازی گندم با برنامه ریزی دقیق می‌تواند به مرکز توسعه صادرات کشاورزی در جنوب این استان تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار