نجف، رکورددار پروازهای خارجی فرودگاه مشهد است

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: بیشترین پروازهای خارجی از فرودگاه بین‌‎‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به مقصد نجف اشرف صورت می‌گیرد.

محمود امانی‌بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: فروردین‌ امسال ۸۸۰ پرواز خارجی در فرودگاه مشهد انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد رشد دارد و بیشترین سهم پروازی نیز مربوط به مسیر مشهد - نجف با ۱۴۰ پرواز و ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر مسافر بوده است. 

 

او افزود: فرودگاه مشهد به ۱۷ مسیر خارجی پرواز دارد که در آن میان نجف رکورددار است.

 

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: استانبول، بصره، بغداد، بیروت، لاهور، مزارشریف، مسقط، نجف، جده، مدینه، دبی، شارجه، دوشنبه، دوحه، قندهار، کابل و کویت از مسیرهای پروازهای خارجی فرودگاه مشهد است.

 

امانی بیان کرد: بیشترین پروازهای داخلی فرودگاه مشهد نیز مربوط به مسیر تهران است، به طوری که در فروردین امسال سه هزار و ۹۶۷ پرواز داخلی از فرودگاه مشهد انجام شده که مسیر مشهد - تهران با ۹۰۰ پرواز و ۱۲۷ هزار و ۲۴۶ نفر مسافر، بیشترین سهم را از پروازهای داخلی داشته است.

 

او تصریح کرد: اکنون نیز عملیات اعزام حجاع بیت الله الحرام از این فرودگاه در دست انجام است و بیش از ۱۰ هزار زائر در موسم حج از این فرودگاه تا ۱۲ خرداد توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین وحی اعزام می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار