دستگیری ١٣١ محکوم متواری از ابتدای سال جاری تا کنون

معاون اجرای احکام کیفری دادستانی کرمان از دستگیری ١٠٣ نفر از محکومان متواری شعب اجرای احکام و ٢٨ نفر از محکومان غایب متواری از زندان خبر داد. 

معاون اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان حضور متهم و مجرم متواری در جامعه را یک تهدید بالقوه برای امنیت روانی مردم دانست و بیان کرد: از ابتدای سال ١۴٠٣ تا کنون، در استان کرمان ٢٨ نفر از محکومینی که رأی باز و یا در ایام مرخصی متواری گردیده بودند دستگیر و جهت اجرای حکم به مراجع قضایی سپرده شده‌اند.

سید وحید میررضائی افزود: پرونده ١٠٣ نفر از محکومان متواری با صدور مجازات حبس به اجرای احکام کیفری استان ارسال شده، دستگیر و به زندان معرفی شده‌اند. 

وی با اعلام این خبر بر لزوم برخورد قاطع با محکومان و اجرای سریع و صحیح احکام منطبق با موازین قانونی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی برای بازداشت محکومان متواری و زندانین غائب تأکید کرد و گفت: متاسفانه برخی از مددجویان پس از اخذ مرخصی و خروج از زندان متواری شده و از مراجعه و ادامه تحمل حبس خودداری می‌نمایند که با توجه به افزایش تبعات متواری شدن آنها، یکی از اهداف مهم سند تحول و تعالی قوه قضاییه، دستگیری سریع محکومان متواری است.

وی ضمن اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه، اظهار داشت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز دستگاه قضا است و در این راستا جلب محکومان متواری را با جدیت دنبال کردیم و موفق به دستگیری تعدادی از آنها گشتیم. 

میررضائی همچنین اظهار داشت: از آنجائیکه اقدامات قضایی و انتظامی پس از گذراندن تمامی مراحل نهایتاً به اجرای احکام منتهی می‌شود، لذا با توجه به حجم بالای ورودی پرونده‌های اجرای احکام به شعب، لازم است چند شعبه اجرای احکام اضافه گردد تا ضمن اجرای سریع و دقیق احکام صادره، مردم نیز در کمترین زمان ممکن از نتیجه اجرای آرای خود مطلع شوند.

برچسب ها: دادگستری ، متهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار