دادستان زرند:

حمایت از تولید، نافی پیگیری حقوق قانونی کارگران نیست

یعقوبی گفت: دادسرای زرند به همان میزان که با اقدامات فراقانونی کارگران مخالف است، نسبت به احقاق حقوق حقه آن‌ها نیز حساسیت دارد.

رضا یعقوبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در بازدید عوامل قضایی از کارخانه پلور سبز زرند گفت: با عنایت به اهمیت تولید در اقتصاد کشور، تاکید رهبری، سیاست کلی نظام و قوه قضائیه، حمایت از تولید از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی در زرند است.

 وی افزود: سیاست دستگاه قضایی همواره حمایت از تولید است که بار‌ها از سوی مسئولان عالی رتبه مورد تاکید قرار گرفته و یکی از اقدامات تاثیر گذار در این رابطه، برگزاری جلسات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مراکز استان‌ها به منظور بررسی ابعاد حقوقی و قضایی برای رفع موانع تولید است.

 یعقوبی تصریح کرد: در شهرستان زرند نیز در مواردی، دستگاه قضایی به منظور حمایت از تولید به موضوع ورود پیدا کرده که منجر به حل مشکل واحد‌های تولیدی و پیشگیری از تعطیلی آن ها شده است و  بدیهی است که این سیاست در خصوص رفع مشکلات کارخانه پلور سبز با اشتغال چندصد نفره نیز دنبال خواهد شد. 

وی افزود: به حمایت از تولید نباید یک سویه نگریسته شود؛ چرا که هدف نهایی حمایت از تولید، اشتغال زایی و حفظ اشتغال کارگران با رعایت تمامی حقوق قانونی آن‌ها است؛ بنابراین مهم است که واحد‌های تولیدی به ایفای تعهدات در قبال کارکنان خود به صورت قانونی و عادلانه عمل کنند.

این مقام قضایی رعایت مفاد قانون کار، بهداشت محیط کار و حفاظت از جان و سلامت کارگران را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و گفت: دستگاه قضایی، مجری اجرای قانون است و در بدین منظور رعایت نکردن مفاد قانون کار، حتی در برخی موارد می‌تواند منجر به دستور تعطیلی محل تا رفع مشکلات شود و بنابراین کارفرمایان بایستی به مسئولیت قانونی خود در قبال کارگران عمل کنند. 

وی تصریح کرد: اداره کار متولی بررسی ارزیابی شرایط رعایت قوانین مربوطه در واحد‌های تولیدی است و در این خصوص می‌بایست نواقص موجود را به کارفرما ابلاغ، تا نسبت به مرتفع کردن آن اقدام شود دادستانی زرند نیز، به طور قطع در عمل به وظایف شرعی و قانونی خود در راستای صیانت از حقوق عامه، پیگیری این موارد را در دستور کار خواهد داشت. 

دادستان زرند همچنین به سوابق تجمعات کارگری در شهرستان اشاره کرده و افزود: دادسرای زرند به همان میزان که با اقدامات فراقانونی کارگران که نظم جامعه را بهم ریخته و موجب اخلال در نظام تولیدی می‌شود مخالف است، نسبت به احقاق حقوق حقه آن‌ها نیز حساسیت دارد و به همین دلیل ضروری است کارفرمایان با عمل به تعهدات خود از وقوع تجمعات پیشگیری به عمل آوردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار