وزارت آموزش‌وپرورش: در آزمون نهایی عربی دوازدهم تقلب نشده است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: نیم ساعت پس از شروع آزمون وزارت آموزش و پرورش سوالات را در فضای مجازی منتشر می‌کند.

نظر به تصویب قوانین جدید برای پذیرش در دانشگاه٬ امسال تأثیر معدل برای ورود به دانشگاه ۵۰ درصد و سال بعد ۶۰ درصد خواهد بود؛ از همین رو  معدل دانش‌آموزان متوسطه دوم  برای خود دانش آموزان و والدین بسیار اهمیت دارد. امتحانات نهایی دانش‌‌آموزان پایه دهم و یازدهم از پنجم و دانش‌‌آموزان پایه دوازدهم از یکشنبه، ۶ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده اند.

بر اساس بعضی گزارش‌ها٬ برخی از مخاطبان مدعی شدند که صبح روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳، تنها چند دقیقه پس از آغاز برگزاری اولین امتحان نهایی درس عربی پایه دوازدهم، سوالات به همراه پاسخ  آن‌ها در بسیاری از کانال‌های تلگرامی پرمخاطب منتشر شد.

همین امر منجر به نگرانی جمعی از والدین شد؛ چرا که معدل امتحانات نهایی در کنکور موثر است و این نگرانی را با باشگاه خبرنگاران جوان به اشتراک گذاشتند.

در همین راستا با محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت و گو کرده  و او به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شیطنت یکی از خبرنگاران باعث انتشار این ویدیوی دروغ شده و به همین علت وزارت آموزش و پرورش در نامه‌ای به وزارت ارشاد گزارش‌ داده‌ است.

وی افزود: نیم ساعت پس از شروع آزمون خود ما سوالات را در فضای مجازی منتشر می‌کنیم و یک ساعت پس از آزمون هم جواب‌ سوالات در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود.

زارعی تصریح کرد: هیچ کدام از والدین از وزارت آموزش و پرورش ناراحت نیستند و شکایتی نیز ندارد؛ چرا که امنیت در امتحانات برقرار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
حس می کنم هیچکس صدای ما رو نمیشنوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
لو رفتن سوالات و تقلب در امتحانات ، دستاورد دولت های اصولگرایی است
آخرین اخبار