تلاش بی‌بی‌سی برای هیچ؛

عصبانیت رسانه‌های ضد ایرانی از تشییع میلیونی شهیدان پرواز اردیبهشت

رسانه‌های ضدایرانی که از حضور چند میلیونی مردم ایران در تشییع پیکر شهیدان خدمت عصبانی اند، تلاش دارند مخاطبان را به چهره‌های این حادثه بدبین کنند.

 عصر یکشنبه هفته گذشته بود که خبرش رسانه را زیر و رو کرد و گرد اضطراب را بر دل مردم ایران پاشید. هنوز قطعی نبود. کسی در حد احتمال هم نمی‌توانست یا شاید نمی‌خواست که باور کند. ساعت‌ها می‌گذرد اما اولین جمله گوینده اخبار همچنان همان است که بود.

گوشه و کنار شهرها دعای توسل خوانده می‌شود. مثل هر سال و هر عیدی و هر میلادی، در گیر و دار مهیا شدن برای جشن تولد امام رئوف هستند که اخبار ناامیدکننده، ریشه شادی‌شان را می‌خشکاند.

مردم سلامتی خادم الرضا را از امام رضا (ع) می‌خواهند. هشتمین رئیس جمهور ایران است و قبل از اینکه به عنوان خادم ملت منصوب شود برای همه مردم ایران با عنوان خادم الرضا آشنا بوده است. عنوانی که برای خودش هم پرافتخارترین بود… خادمی که دست آخر هم در حال خدمت کردن به مردم، امام رئوف او را می‌خرد.

بالاخره بعد از حدود یک روز جست‌وجوی نیروهای امدادی، مه غلیظ جنگل‌های دیزمار کوتاه آمده و واقعیت ماجرا را به همگان نشان می‌دهد. بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش پیدا شد اما نه آن پیدا شدنی که مردم یک روز کامل برایش دست به دعا برده بودند. ساعت حدوداً ۶ صبح است و نوار مشکی، گوشه بالا سمت چپ صفحه شبکه‌های تلویزیونی جا خوش کرده. این بار مجری شبکه با صدای گرفته و خش داری خبرش را با «انا لله و انا الیه راجعون» آغاز می‌کند…

تلاش برای هیچ

بعد از تشییع‌های چشم‌گیر و حیرت‌انگیز پیکرهای شهیدان خدمت در شهرهای مختلف ایران، دیروز رسانه بی بی سی فارسی، پستی را تحت عنوان «فراخوان صدا و ویدئو» منتشر کرد و از مخاطبان خود خواست به این سوال پاسخ دهند که «آیا بر سر شوخی یا شادی در اینستاگرام برای سقوط رئیسی تهدید شده‌اند»؟

نگاهی گذرا به فعالیت روزهای گذشته این شبکه‌ها نشان می‌دهد که حضور دوازده میلیون نفری مردم ایران در تشییع رئیس جمهور و همراهانش برای آنها حسابی گران تمام شده است.

آنها در تلاش‌اند این حضور گسترده را در مقام قیاس با برخی واکنش‌ها در فضای مجازی قرار دهند؛ اما مردمی که در اقصی نقاط ایران به خیابان آمده‌اند در مقابل اکانت‌هایی که معلوم نیست از اردوگاه‌های آلبانی تغذیه می‌شوند یا گروه‌های اسرائیلی، نه از نظر هویت و نه از نظر تعداد قابل قیاس نبوده و نیستند.

حتی امروز شبکه بی طرف ایران‌اینترنشنال گفت‌وگویی را منتشر کرد که در آن «نرگس محمدی» مصاحبه شونده از برگزاری مراسم یادبود در سازمان ملل برای رئیس جمهور ایران و وزیر خارجه آن به شدت عصبانی بود و ابراز ناراحتی می‌کرد. پیش از این هم سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از سکوت یک دقیقه‌ای در شورای امنیت بسیار خشمگین شده بود.

کنار هم گذاشتن این قطعات روشن پازل رسانه‌های ضد ایرانی نشان می‌دهد آنها خط و مشی رژیم جنایت‌کار اسرائیل را دنبال می‌کنند. همه اینها در حالی است که رسانه‌های بی‌طرف خارجی از رسانه‌های اروپایی تا جهان عرب و آسیای شرقی، از حضور کم‌سابقه مردم ایران در تشییع پیکر شهید رئیسی، بدون اغراق حیرت‌زده شدند و بدرقه تاریخی رئیس‌جمهور را پوشش خبری دادند.

با این حال اما بی‌بی‌سی و اینترنشنال که ادعای «رسانه» بودن و پوشش خبری «بی طرف و بی نظر» را دارند؛ مغرضانه و هدفمند سعی در ارائه «اطلاعات غلط» و تحریک افکار عمومی داشتند.

این روزها صفحه اینستاگرام بی بی سی فارسی دیدنی شده است؛ آنها در حالی که تلاش می‌کنند واکنش‌های مطلوب خود را در قسمت نظرات از سوی مخاطبان دریافت کنند، با سیل وطن‌دوستان و ایرانیانی مواجه می‌شوند که حاضر به خیانت نیستند.

پست مذکور بی‌بی‌سی که روز گذشته منتشر شد برای آن بود که بر خلاف آنچه در جامعه ایرانی در حال وقوع است تعدادی از کاربران درباره ابراز شادی خود بنویسند؛ اما باز هم واکنش‌های جالب شمار قابل توجهی از ایرانیان زیر این پست قابل توجه است:

_درود بر ایران و جمهوری اسلامی ایران. روحت شاد رئیسی عزیز!

_همه یک روزی می‌میرند؛ مرگ شوخی نداره! هیچکسی از فردای خودش خبردار نیست؛ این‌هایی هم که خوشحالن یا مسخره می‌کنند؛ قطعاً انسانیت ندارند و در آتش جهل خود حتماً می‌سوزند. این مرد بزرگ به همه احترام می‌گذاشت و تنها گناهش خدمت صادقانه و بی شیله پیله بودنش بود. شهادتش مایه افتخار ماست. سیل خروشان حضور مردم میزان محبوبیت و انسانیت شهید رئیسی رو به دنیا ثابت کرد. حالا هرچقدر می‌خواهید سوژه درست کنید، شایعه پراکنی کنید و مسخره کنید!»

_دنبال چی می‌گردی؟! چشمات رو باز کن و ببین که خدا چقدر رئیس جمهور و همراهانش رو عزیز کرده. روحشون شاد!

_تو قابل اعتمادی آخه بی‌بی‌سی؟

_ این شوخی را برای مرگ عزیزان‌تان بذارید! مرگ برای همه است!

_بالاخره شما هم عین شبکه من و تو، تاریخ انقضاتون تموم خواهد شد!

_نمیدونم شما که تو ایران نیستید چطوری برای خودتون این چرت و پرتها را درست می‌کنید؟ ما که تو ایران زندگی می‌کنیم ندیدیم کسی از مردن رئیس جمهور خوشحالی بکنه. شما دیگه هیچ سوژه‌ای ندارید چسبیدید به این مزخرفات!

_این فراخوان مغرضانه برای چیه؟ بی‌بی‌سی غیر از ایجاد تشویش منظور دیگه‌ای هم داره؟

حنای بی‌بی‌سی رنگی ندارد

در این مدت کم، بعد از حادثه تلخ برای رئیس جمهور و همراهانش، این اولین بار نبود که رسانه‌های ضدایرانی تلاش می‌کردند فضای مجازی را علیه شهیدان خدمت به صف کنند. بی بی سی پیش‌تر هم پستی را از «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی که یکی از شهیدان این سانحه بوده را منتشر می‌کند و می‌نویسد: «مالک رحمتی استاندار جوان آذربایجان شرقی که بود»؟

مالک رحمتی

این شبکه در قسمت متن این پست توضیح داده بود: «مالک رحمتی تنها چهار ماه بود که استاندار آذربایجان شرقی شده بود. او ۴۲ سال داشت و جوان‌ترین استاندار دولت ابراهیم رئیسی بود. پدر همسر او مصطفی سید هاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و نماینده پیشین مجلس است، یکی از چهره‌های سیاسی استان آذربایجان شرقی پس از انقلاب. مالک رحمتی با وجود سن کم از سال ۱۴۰۰-۱۴۰۲ سمت قائم مقامی تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت، جایی که ابراهیم رئیسی، در دهه نود مدتی پس از انتصاب به عنوان تولیت، قدمی بلند در پلکان قدرت در جمهوری اسلامی برداشت.»

بی بی سی فارسی با درج این متن سعی داشت با دادن کدهایی تحریک‌آمیز، مردم را نسبت به تک تک این شهدا بدبین کند اما نظرات مردم ایران به خصوص آذربایجانی‌ها نشان داد تلاشش راه به جایی نخواهد برد.

_این همه استاندار برای آذربایجان شرقی اومد و رفت و ۴ سال بر منصب قدرت بودن ولی اندازه سه ماه این بشر کار نکردند و محبوبیت نداشتن، از وقتی اومده بود کل فرماندارها و بخشدارها لرزه به اندامشون افتاده بود، پروژه‌های چندین سال راکد در شهرستانها و روستاها را شبانه سر می‌زد و سکه یه پول‌شون می‌کرد. مردم هر درخواستی در پیج ایشون می‌گفتند اون درخواست را در دستور کار قرار می‌داد. هرکس با هر قیافه‌ای و هر لباسی باشه برای مردم کار و عمل مهمه»

_تو ۴ ماه کار ۴ سال رو انجام داد این مرد بزرگ. اگر می‌کنند اتفاق‌های خوبی برای تبریز می‌افتاد. حیف شد روحش شاد.

_ به عنوان یک تبریزی از فوت ایشون و جناب آل‌هاشم متأثر شدم و خیلی ناراحتم خدا به خانواده‌شون صبر بده انسان‌های نازنین و دلسوزی بودن

_ خدا رحمتش کند خیلی مرد بزرگی بود.

_ خدا رحمتشان کند هم ایشان و هم حاج آقای آل هاشم را.

_ خداوند به همسر و بچه‌هایش صبر بده و برای آنها جبران کند. زمان‌هایی که باید کنار خانواده‌هایشان می‌ماندند، فقط برای مردم می‌دویدند… کاش ما رو حلال کنند کاش ما هم عاقبت بخیر بشویم.

_ ایشون یکی از بهترین و شریف‌ترین مسئولان تبریز بودند که در طول حدوداً چهار ماه خیلی کارها برای تبریز انجام داد روحش شاد یادش گرامی.

_ استاندار به معنی واقعی مردمی و کاربلد و جوان، شخصی که وقتی رفت بازدید از بیمارستان ورزقان و کمبود امکانات اونجا رو دید علی رغم تذکرات شدید و دستورات لازم به دانشگاه علوم پزشکی، تو ماشین موقع برگشت از شدت ناراحتی گریه کرده بود و به اطرافیان گفته بود که حق مردم این نیست، روحت شاد بزرگ مرد.

_آذربایجان غرق ماتم از دست دادن استاندار محبوب است روحش شاد.

_دم مردم شریف تبریز گرم که خدمت‌گذاران خودش رو میشناسه!

_آقای مالک رحمتی اهل شهرستان مراغه بود و استاندار آذربایجان شرقی کل مردم تبریز و کل شهرهای دیگر استان به ایشان افتخار می‌کنن، چون فردی فعال و دلسوز و مردمی بودن، در بین مردم محبوبیت خاصی داشتن و دارن، روحشان قرین رحمت الهی.

_ یه دونه کامنت منفی راجب ایشون نیست، پس تعهد به مردم هنوز وجود داره، تبریزی‌های عزیز تسلیت می‌گم!

_ پدر این بزرگوار، کارگر ساده بود؛ خیلی خوب بود. خدا رحمتش کنه.

_ بسیار مرد شریف و تلاشگری بود، ایشون ثابت کرد می‌شود مسئول بود و محبوب شد.

_ روحش شاد هرکی بوده و هر جوری به این مقام رسیده مهم نیست همین‌که مردم اون استان ازش راضی هستن کافیه.

_ این بی بی سی و اینترنشنال واقعاً چی از جون ملت ایران می‌خوان؟؟ یکی نیست این‌ها رو از روزگار حذف کنه؟

_ آقای آل هاشم و دکتر رحمتی تنها یک شخصیت نبودند؛ بلکه یک فرهنگ و تفکر، راه و روش بودند. فرهنگ مطالبه‌گری، احترام به مردم و حق طلبی همیشه ماندگار است

محبوبیتی که فراموش نمی‌شود

همه تلاش‌های رسانه‌های ضد ایرانی در حالی است که بعد از اینکه خبر قطعی شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران، حسین امیر عبداللهیان، آیت‌الله آل‌هاشم، امام جمعه تبریز و دیگر شهدا منتشر شد و همچون منفجر شدن بمبی ساعتی در رسانه‌های ایران و جهان صدا کرد، برخی از سران کشورها مانند سوریه، لبنان، هند، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان، کوبا و عراق ضمن عرض تسلیت به مردم ایران حداقل از یک تا سه روز در کشور خود عزای عمومی اعلام کردند. امپراتور ژاپن و همسرش با نثار گل به مقام شامخ رئیس جمهور و همراهانش تسلیت و تأسف خود را ابراز کردند و خاخام‌های یهودی نیز با حضور یافتن در مراسم تشییع با ملت ایران همراه شدند.

در آن سوی ماجرا کاربران غیرفارسی زبان در شبکه‌های اجتماعی ایکس و اینستاگرام مشغول انتشار پیام‌های تسلیت شدند. موج ابراز تأسف این کاربران در شبکه‌های اجتماعی، بازتاب جایگاه ارزشمند مقامات بلند پایه کشورمان در سطح بین الملل است.

همزمان با بازتاب جهانی این حادثه غمناک، کاربران انگلیسی زبان فضای مجازی توجه ویژه‌ای به این موضوع نشان دادند و از زاویه‌های مختلفی به آن نگریستند. عمده توییت‌ها در این زمینه، ابراز غم و اندوه و طلب آمرزش برای شهدای خدمت به ویژه شخص رئیس‌جمهور بود که با جمله‌هایی از قبیل «روحش شاد»، «خداوند روحش را قرین رحمت کند»، «آسوده بخواب رئیسی»، «روحشان در آرامش کامل باشد» بیان شده بود.

به دنبال خبر قطعی وقوع حادثه سقوط بالگرد، انتشار پست‌های مرتبط با آن در شبکه‌های اجتماعی، واژه «ایران» را به ترند دوم ایکس یا همان توئیتر سابق تبدیل کرد و تعداد انتشار پست‌ها با واژه‌های «رئیس جمهور ایران» و «ابراهیم رئیسی» شدت گرفت. همچنین با افزایش جست‌وجوهای مرتبط با این حادثه، واژه‌های مرتبط با سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران به ترند گوگل تبدیل شد.

ترند گوگل

«جکسون هینکل» فعال سیاسی و رسانه‌ای آمریکایی با موضع‌گیری‌های اخیر خود علیه اسرائیل و حمایت پر قدرتش از فلسطین، از سوی کاربران فارسی‌زبان به عنوان «بسیجی آمریکایی» شناخته می‌شود. هینکل که با انتشار پرتعداد محتوای تأثیرگذار درباره حقایق و شرایط غزه، به جامعه قابل توجهی از مخاطبان اطلاع‌رسانی می‌کند؛ در جریان پاسخ محکم ایران به اسرائیل و عملیات «وعده صادق» ارادت خود را به ایران اثبات کرد و حالا نیز خودش را در این مصیبت پیش آمده برای ملت ایران شریک می‌داند.

محتوای پست‌های به اشتراک گذاشته شده او در این چند وقت اخیر رنگ و روی سیاه و سفید پیدا کرده و هرکدام به نوعی پاسداشت از آیت الله رئیسی و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان را نشان می‌دهد. او در یکی از پست‌های منتشر شده خود شهید دیپلمات کشورمان را این گونه توصیف می‌کند: «از حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه شهید ایران به عنوان یکی از تیزبین‌ترین و موفق‌ترین دیپلمات‌هایی که تا به حال در برابر همه دموکرات‌ها زندگی کرده است یاد خواهد شد که ایران را وارد عرصه چند قطبی کرد و به آنچه برای هموطنانش غیر قابل تصور بود دست یافت».

هینکل همچنین انتشار عکسی از بیلبورد نصب شده در میدان ولیعصر که در آن سردار شهیدمان حاج قاسم به استقبال ابراهیم رئیسی رفته است را منتشر کرد و گفت: «این بیلبورد جدید در ایران این‌طور خوانده می‌شود؛ زمانی که ابراهیم، قاسم را ملاقات می‌کند.»

او در جایی دیگر با عکسی از خادم الرضا در وسط میدان خدمت و با همان عبا و چهره‌ای که گرد و غبار روی آنجا خوش کرده است، نوشت: «قهرمانان هرگز نمی‌میرند…»

خادم الرضا در وسط میدان خدمت

«کیلدا مورکرت» فعال رسانه‌ای و ضد جنگ در شبکه اجتماعی ایکس با قیاس محبوبیت رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و ایران به منظور تشییع باشکوه پیکر شهدای خدمت در صفحه خود نوشت: «آیا کسی این کار را برای رئیس جمهور ایالات متحده انجام می‌دهد؟»

کاربر دیگری در واکنش به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان با انتشار عکسی از شهید رئیسی و رهبر انقلاب با ملت ایران همدردی کرد: «تمام جهان در کنار ملت ایران ایستاده است»

حتی کاربرانی از فلسطین باوجود دست و پنجه نرم کردن با مصیبتی به نام اسرائیل نیز همراهی خودشان با مردم ایران را نشان و اعلام کردند که در این غم با ایران خواهند ماند.

کاربر فلسطینی

کاربر غیر فارسی زبان دیگری نیز در واکنش به شهادت دولتمردان شهید ایرانی با کنار هم قرار دادن تصویر وزیر امور خارجه و رئیس جمهور ایران ضمن آرزوی پابرجایی برای نظام جمهوری اسلامی نوشت: «امروز زمین لرزید، اما ما پای خود را از دست ندادیم، زنده باد شهدا، زنده باد انقلاب، زنده باد جمهوری اسلامی.»

از آن جایی که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در طول خدمتش اقدامات ارزنده و دلسوزانه برای مردم و کودکان غزه انجام داده کاربری با طراحی عکسی از او که کودکان مظلوم فلسطینی دور او جمع شده‌اند، منتشر کرده و او را این گونه توصیف کرد: «صدای کودکان فلسطین» این تصویر مورد استقبال زیادی از سوی کاربران حامی فلسطین قرار گرفت.

همچنین کاربری که ساکن امارات متحده عربی است در کنار تصویری از رئیس جمهور شهید در مجمع عمومی سازمان ملل همراه با کتاب آسمانی که در دست دارد، او را بهترین رهبر و یک انسان خوب تعریف کرده و در توصیف غم از دست دادن او نوشت: «ما جواهر از دست دادیم!»

امیرعبدالهیان

رئیسی در سازمان ملل

 

رئیسی اما، فارغ از همه این واکنش‌های ریز و درشت، رسم همه رئیس جمهورها را عوض کرد. می‌توانست به گوشه و کنار کشور سر نزند اما می‌خواست ایرانی‌ها، جایی در جنگل‌های شمال غرب، لا به لای بذرهای تازه روییده و درخت‌های سر به آسمان سابیده، روی خاک این سرزمین مقدس دنبال گمشده سال‌های دورشان بگردند.

گذشته از همه این تحلیل‌ها و آمارها، آن شب رئیسی به همراه همراهانش تا صبح در مه و تاریکی و سرما منتظر ماند تا ملت ایران یک بار دیگر یکدیگر را پیدا کنند و آن تشییع بی نظیر را برای بدرقه‌اش رقم بزنند؛ آن شب تبدیل به نوری شد که راه را برای خیلی از گمشده‌ها روشن کرد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی صابر
۲۱:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
محبوبیت یعنی این. تو دل مردم جای گرفت تاااا زمان زمانه.
هند سراسر خاورمیانه و....
رئیس جمهور وزیر خارجه استاندار امام جمعه محافظ امیران
روحتون شاد
کار رئیس جمهور آینده ایران بسیار سخت شده
که مجبور میشود همانند این عزیز تلاش کند.
برگشتیم به اول انقلاب. رئیس جمهور انقلابی رجایی بهشتی مظلوم ...
حرف زیاده این انقلاب بیمه خون شهدایش شده.
میگم تا کور شود هرانکه نتواند دید. مقاومت ملت جواب داده.
قله انشاالله. پاینده ایران. فداییی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
شبکه معاند دشمنان ایران کور باشید بمیرید
ما پشت نظام و رهبرمان هستیم
تا چشمتون دربیاد جانم فدای رهبرم جانم فدای رهبرم جانم فدای رهبرم فدات بشم رهبرم عزیز دلم رهبرم پدرم رهبرم
سرت سلامت رهبرم دردت بجونم رهبرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
به کوری چشم براندازان ایران اسلامی ملت قدردان خادمین ملت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
رحمت الله علیکم برادران شهید سعید عزیز.مبارک باشه بر شما شهادت در مسیر خدمت برای خلق خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
بابا ابروی ریزی نکنید ما که میدانیم چند هزار نفر ان هم اتوبوسی و ارگانها و پادگانها امده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
همه با هم ملت رو تشکیل می دهند و همه قابل دیدن و شمارشند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
کور بودی بدبخت ندیدی مردم عادی چه می کردند
ما فدایی ایران و رهبرمان هستیم حالا چه کارمند چه کارگر چه ارگانی مگه ارگانی ایرانی نیست ما همه یکصداییم و عاشق ایران و جان برکف رهبرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
توصیه به کانالهای معاند
بخاطر اینکه بیش از 4 دهه. برای فتنه و اتش بیاری معرکه
براندازی سنگ تمام گذاشتند با کمک استخبارات صهیونیست ها .کشورهای استعماری و عرب
ولی بجایی نرسیدید
الان افسرده و ناامید به اینده و دیابتی .فشار خون .سرطان .الزایمری و پارکینسون ووو دچار هستید
اخر عمری در ارامش با تنی از گناه به خونه ابدیت راهی شوید
اخبار ظهور میلیونی مردم و پیشرفت های
چشمگیر ایران زمین را دنبال نکنید
و بدجوری دم خروس تون بیرون زده .دورغگو .شایعه ساز .تهمت زن ووو هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
شهدای خدمت،اون غروب وشب بی خبری ملت را دیدید،دیدید چگونه دست به دعا شدیم همه توخونه ومسجدوخیابان و...دعا می کردیم آیةالکرسی ودعای توسل می خوندیم که همتون سالم برگردید غافل از اینکه شما همگی به آرزوتون رسیدید ،شهید خادم الرضا دیدید مردم قدرتونو می دونستندفقط به رویتون نمی آوردند،دیدیدچقدر دوستتون داشتیم وداریم پس از ما دلگیر نباشید و ما رو شفاعت کنید نزد خدا،روحتان شاد شهدای خدمت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
رسانه های معاند مگر آدم هستند که به عصبانیتشون اهمیت میدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
این شهدا دعوت بودند به جشن تولد امام رضا(ع) تا مدال شاگرد اولی و جایزه مجاهدتشان را از دست شمس الشموس دریافت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
اتحاد ما مردم با هم دیگه .و اینبار با قدرتی بیشتر علیه اسرائیل و امریکا خیلی چیزها رو به مردم دنیا میفهمونه و فهمیدن اون چیزها کمک به ظهور امام زمان منجی عالم میکنه