شرط بررسی افزایش سرمایه ایران خودرو و سایپا اعلام شد

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: در صورت اصلاح قوانین یا مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، مساله افزایش سرمایه ایران‌خودرو و سایپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وحید روشن قلب مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار درباره آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت‌های ایران خودرو و سایپا گفت: مطابق مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، انجام افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها هر پنج سال یک بار امکان‌پذیر است.

او اظهار کرد: در صورت اصلاح قوانین یا تایید درخواست شرکت‌های ایران خودرو و سایپا مبنی بر انجام این افزایش سرمایه در فواصل کمتر از پنج سال در شورای عالی هماهنگی اقتصادی و همچنین ارسال درخواست مطابق با ضوابط مقرر سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان بررسی درخواست این شرکت‌ها فراهم می‌شود و سازمان محدودیتی در این زمینه ندارد.

روشن قلب در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون این دو شرکت، اطلاعاتی مبنی بر انجام کارشناسی دارایی‌ها برای افزایش سرمایه به سازمان ارسال نکرده‌اند و مطابق با دستورالعمل افشای اطلاعات، موظف به افشای فوری هرگونه اطلاعات با اهمیت در این خصوص هستند.

منبع: سازمان بورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
افزایش سرمایه یعنی گرانی و خالی کردن جیب مردم ،واقعا خجالت هم چیز بدی نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
زودتر انجامش بدید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
بیچاره کشورهایی که سایپا و ایرانخودرو ندارند ما چقد خوشبختیم . بابا یکی در این دوتا مثلا کارخونه رو گِل بگیره تا هشتاد نود میلیون از دستشون راحت بشن
Iran (Islamic Republic of)
یار خدا
۱۰:۴۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
افزایش سرمایه یعنی چه روز به روز خودرو گرانتر و بی کیفیت تر اینقدر سرمایه مملکت و بیت المال و حق پیرزن و پیر مرد رابه این دو غول ندهید . به کی باید بگوییم و به کجا روکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
بورس سقوط کرده را به خاندوزی، فرزین و عشقی تبریک می گوییم.
آخرین اخبار