دبستانی در زرند که میزبان شهدایی از ۷ کشور جهان شد

برای نخستین بار، دبستان فاطمیون روح آبادِ شهرستان زرند میزبان شهدای ایرانی، عراقی، لبنانی، افغانی، سوری، فلسطینی و یمنی بود.

اولین یادواره‌ی شهدای محور جهانی مقاومت همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت سید شهیدان خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان با همکاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، اداره آموزش و پرورش، دهیاری و شورای اسلامی، پایگاه‌های مقاومت برادران و خواهران روح آباد و حمایتِ والدین دانش آموزان دبستان فاطمیون روح آباد برگزار شد.

سخن از برگزاری یادواره شهدای ملت‌هایی است که مراسم آنان بدون اطلاع خانواده هایشان برگزار می‌شد و به جز شهید علی عظیمی که مجلس مزین به حضور مادر گرامی شان بود از خانواده‌های شهدای سایر ملل خبری نبود، اما یاد و تجلیل از شجاعت‌ها و دلاوری‌های آنان مطلع این همایش بود.

دبیر اجرایی اولین یادواره شهدای جبهه مقاومت گفت: رسم الهی بر این قرار گرفته تا کسانی که در راه او کشته می‌شوند را زنده‌تر، محبوب خلق و محشور بر خوانِ نعمتش فرماید.

دبستانی در زرند که میزبان شهدایی از ۷ کشور جهان شد

علوی فر افزود: شهیدانِ جبهه‌ی مقاومت بدون توجه به ملیت و نژاد، برای تمام آزادیخواهان جهان مورد احترام و در ذهن تاریخ جاودانند؛ چرا که ذاتِ انسان‌ها همیشه دنبال حق طلبی است و مسیر مبارزه با ظلم و استبداد همیشه رهروانی الهی، شجاع، مخلص و با ایمان دارد که از خود نام نیک و ماندگار بر جای می‌گذارند.

وی توجه به منویات رهبری درباره جبهه مقاومت را اساسِ برپایی این یادواره خواند.
 دبستانی در زرند که میزبان شهدایی از ۷ کشور جهان شد

عبدالوحید جعفری مدیر آموزش و پرورش زرند نیز با تمجید از فاضلی مدیر و علوی فر مربی امین مدرسه گفت: برای اولین بار چنین برنامه‌ فاخری در شهرستان و به صورت خودجوش در یک دبستان برگزار می‌شود که طی آن ما شاهد نمایشگاهی از شهدای چندین ملت از جمله ایرانی، عراقی، لبنانی، افغانی، سوری، فلسطینی، و یمنی هستیم که حرکتی نو محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه برنامه‌های فرهنگی این مدرسه در سال تحصیلی ارزشمند و خاص بودند و مورد توجه قرار گرفتند، افزود: هر برنامه‌ای که در این دبستان برگزار شده، دارای مضامین اخلاقی و اسلامی بوده که نشات گرفته از اندیشه‌های ناب الهی انسانی و اسلامی و حاکمیت انقلاب اسلامی است.

جعفری با گرامیداشت نام و یاد شهدای خدمت و در راس آن‌ها شهید آیت الله رئیسی گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت شهید رئیسی، توجه به سند بنیادین تحول آموزشی و پرورشی است که سال‌ها بایکت شده بود؛ اما این مرد بزرگ با توجه به این موضوع طی ۳ سال در دولتِ خود آن را با جدیت اجرا کرد که از نتایج درخشان این سند تبلورِ روحیه‌ مقاومت و ایثار در مدارس بوده است، به طوری که ما طی این مدت در هر مدرسه شهرستان زرند یک یادواره‌ی شهدایی را به صورت خودجوش شاهد بوده ایم که می‌تواند نقش بزرگی در پرورشِ روح دانش آموزان داشته باشد.

سردار عباس ایرانمنش رئیس شورای شهر که خود از یادگاران دوران ۸ سال دفاع مقدس و مورد احترام زرندی‌ها استف طی سخنانی با مهم خواندنِ فلسفه‌ اتحاد در میان امت اسلام به ذکر خاطراتی از شهدای دوران دفاع مقدس پرداخت و سپس طی سخنانی به اهداف مقدس شهدای محور مقاومت اشاره کرد و افزود: این مکان امروز مزین و معطر به عکس و عطر انسان‌های بزرگی است که دیروز رفتند تا با نثار خون خود ضمن حفاظت از قران و اسلام، امنیتِ امروز ما را نیز تضمین کنند و همه‌ ما مدیون این عزیزان هستیم.

ایرانمنش با تاکید بر تداوم برگزاری یادواره‌ها گفت: یادواره‌هایی که برای شهدای محور مقاومت برگزار می‌شود ارزش خاصی دارد و قطعا در مسیری است که ان شاءالله به اتحاد در دنیای اسلام و در بین تمام ادیان و مذاهب منتج خواهد شد و چنین یادواره‌ای رسالتِ شهدا را نه صرفاً برای یک ملت بلکه برای تمام مللی که از ظلم و ستم استکبار بیزار هستند را تبیین می‌کند.

مادر شهید علی عظیمی به عنوان اولین و تنها شهید مدافع حرم از شهرستان زرند که میهمان ویژه‌ی این مراسم بود با گام‌هایی محکم و استوار به جایگاه رفت و گفت: پسرم همرزمانی از تیپ فاطمیون داشت و همیشه از آنان به نیکی یاد می‌کرد.

وی افزود: او در نبرد با داعش باتفاق ۳ رزمنده دیگر شهید شد؛ ولی پیکرش به کشور بر نگشت با اینحال ایمان دارم تمام شهدا زنده اند و بر رفتار و کردار مردم شاهد هستند و به این انقلاب و نظام کمک می‌کنند و مسیر انقلاب اسلامی تداوم خواهد داشت.

مادر شهید عظیمی با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم با هر قطره خونشان درخت تنومند مقاومت را آبیاری کرده اند، افزود: من امروز اینجا هستم تا از صمیم قلب از خداوند بواسطه‌ پاداشی که به پسرم علی بخشید و او را مفتخر به مدال ارزشمند شهادت کرد، تشکر کنم.

از دیگر برنامه‌های این یادواره هم خوانی سرود جهانی «سلام فرمانده» با زبان پشتو از سوی دانش آموزان دبستان فاطمیون بود که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت و از سوی مسئول کانون خادمیاران رضوی روستای روح آباد به قید قرعه به دو دانش آموز افغانی، سفر اردویی رایگان به مشهد مقدس تعلق گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار