خاندوزی:

۶.۵ میلیون نفر از خط فقر خارج شده‌اند

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ۶.۵ میلیون نفر از خط فقر خارج شده‌اند و نرخ فقر در کشور از ۲۹.۳ درصد به ۲۱.۹ درصد رسیده است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری امروز خود با اشاره به تازه ترین گزارش منتشر شده بانک جهانی گفت:در نشست‌های قبلی به استناد داده های منابع آماری داخلی و رسمی کشور روند بهبود شاخص های کلان را تشریح می کردم اما در نشست امروز به استناد گزارش تازه بانک جهانی به تشریح عملکرد دولت سیزدهم در شاخص های کلان می پردازم.

وی افزود: در گزارش تازه بانک جهانی، رشد اقتصادی ایران در ۴ سال گذشته با واژه های «پایدار» و «مقاوم شده» توصیف شده است.

خاندوزی اظهار کرد: تغییر مسیر رشد اقتصادی از شرایط ناپایدار دهه نود به شرایط پایدار و باثبات مورد تاکید و تایید گزارش بانک جهانی قرار گرفته است.

وی افزود: به اذعان این گزارش، نرخ فقر در ایران نیز از عدد ۲۹.۳ درصد به ۲۱.۹ درصد کاهش پیدا کرده و تقریبا ۶.۵ میلیون نفر از خط فقر خارج شده اند.

خاندوزی گفت:  بر اساس این گزارش رشد مصرف خانوارهای واقع شده در ۴۰ درصد دهک‌های پایین کشور نسبت به ۶۰ درصد دهک‌های بالا، افزایش بیشتری پیدا کرده است.

وی تاکید کرد:شدت وضوح اتفاقات در دولت آقای رییسی به نحوی آشکار بوده که قابل چشم پوشی در گزارش‌های رسمی خارجی نیز نبوده است.

او گفت: علاوه بر آن پیش‌بینی‌های امسال و سال آینده در گزارش‌های مذکور عنوان می‌کند که برآوردها برای رشد اقتصادی واقعی سرانه خوش بینانه تر است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه  به چرخش درآوردن چرخ های اقتصادی دولت همواره مورد تاکید آقای رییسی بود گفت: ۱۰۰ درصد بودجه عمرانی کشور به صورت کامل در این دولت  تخصص یافت و بودجه عمرانی از ۷۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹  به ۳۰۳ هزار میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت .

او گفت: تکمیل پروژه های عقب مانده و زمین مانده  و همچنین  پروژه های آبرسانی  طرح انتقال آب رسانی به زاینده رود از جمله موارد متعددی بود که رئیس جمهور تاکید داشت.

 اعتراف وزیر خارجه امریکا به اراده دولت سیزدهم برای غلبه بر تحریم ها 

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: نتایجی که در گزارش‌ بانک جهانی و گزارش های مشابه مشاهده می‌شود ناشی از گفتمان‌هایی است که در دولت سیزدهم طی دو سال و نیم گذشته پیگیری شد.

او گفت: اولین گفتمان، حوزه سیاست خارجی بود. دولت قبل پس از خروج آمریکا از برجام ایده جدیدی برای مدیریت کشور نداشت و این موضوع منجر به بحرانی شدن متغیرهای کلان اقتصادی شد.

خاندوزی تاکید کرد: به خاطر دارید که در دولت قبل، پیش از خروج امریکا از برجام نیز هر ۳ ماه کشور در انتظار این بود که آیا رئیس جمهور آمریکا استمرار توقف تحریم‌ها را امضا می‌کند یا خیر. شرایط به گونه‌ای شده بود که توئیت یک فرد در آمریکا بیشتر از اظهارات مقامات داخلی در اقتصاد اثر می‌گذاشت.

او گفت: اما در دولت سیزدهم با گفتمان حاکم در دولت، از سرگیری روابط با کشورهای متحد و همسایه، آزاد سازی منابع جمهوری اسلامی در کره جنوبی، عضویت در پیمان‌هایی نظیر شانگهای و بریکس و اقتدار جمهوری اسلامی در پاسخ به رژیم اشغالگر و ... رقم خورد.

سخگوی اقتصادی دولت افزود:نتایج این اقدامات این بود که فروش نفت ایران در شرایط تحریم به چند برابر پیش از دولت شهید رئیسی افزایش یافت.

وی اظهار کرد: در روزهای اخیر ملاحظه کردید که وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع سنا مورد عتاب قرار گرفت که چرا ایران نفتش را به راحتی می‌فروشد و بلینکن اعتراف می‌کند که «آن ها اراده کرده اند تحریم‌ها را خنثی کنند و در این مسیر نیز موفق بوده‌اند».

او گفت:رشد شاخص‌هایی نظیر سرمایه گذاری خارجی و رکوردزنی در آن نیز از جمله نتایج نگاه و گفتمان دولت سیزدهم بود.

آرزوهایی که رنگ واقعیت بخود گرفت؛ میراث ماندگار دولت سیزدهم

 خاندوزی با اشاره به اصلاحات ساختاری انجام شده در دولت سیزدهم گفت: انضباط بخشی مالی به دولت یک آرزو برای گذشتگان بود که در دولت سیزدهم با اجرای حساب واحد خزانه و پرداخت به ذی نفع نهایی محقق شد.

وی بیان کرد:نتیجه این انضباط این شد که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خزانه داری کشور بدون ریالی استقراض از بانک مرکزی بودجه کشور را مدیریت کرد.علاوه بر آن شاهد رشد تصاعدی درآمدهای پایدار در بودجه بودیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در بخش مالیات با مقابله ای که طی این سه سال در خصوص فرارهای مالیاتی رقم خورد، شاهد افزایش شدید مودیان مالیاتی و همچنین افزایش درآمدهای مالیاتی از زیر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به بالای ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بودیم.

او گفت:این رشد از محل افزایش نرخ برای حقوق بگیران و فعالان اقتصادی نبوده بلکه نرخ مالیات تولید کنندگان نیز بطور مکرر ۷ درصد طی دو سال کاهش پیدا کرد.

وی افزود:در حوزه سیاست‌های پولی نیز با اجرای سیاست کنترل مقداری ترازنامه شاهد بودیم که نرخ رشد نقدینگی از بالای ۴۰ درصد به میانگین تاریخی خود یعنی سطح ۲۵ درصد و حتی کمتر ( ۲۴.۳ درصد) کاهش پیدا کرد.

او اظهار کرد:در خصوص انحلال بانک‌های ناتراز نیز اقداماتی آغاز شد که در خصوص موسسه نور، کاسپین و توسعه ملاحظه کردید و امیدواریم این مسیر استمرار پیدا کند.

خاندوزی افزود:علاوه بر این دولت با همکاری خوبی که با مجلس داشت توانست قوانین مهمی مانند قانون بانک مرکزی و طرح مالیات بر سوداگری را به نتیجه برساند.همچنین لایحه مالیات بر مجموع درآمد نیز نهایی شد و به مجلس ارایه شده است.

مسیر دولت سیزدهم در شفافیت و مقابله با ویژه خواری بازگشت ناپذیر است 

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در مواجهه با ویژه‌خواری‌ها و عدم شفافیت‌ها گفت:دولت سیزدهم در مسیر شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و ابربدهکاران بانکی مسیر بدون بازگشتی را شروع کرده است.

وی افزود:در خصوص مقابله با انحصار طلبان در بخش صدور مجوزها نیز با راه اندازی درگاه ملی مجوزها شاهد حذف رانت، فساد و غل و زنجیرها از پای صاحبان کسب و کار بودیم.

صدور خودکار بیش از ۷۰ درصد مجوز‌ها در صورت تعلل مراجع ذیربط

 خاندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم صدور خودکار مجوز‌های معطل مانده گفت: در ابتدا باید عرض کنم که در درگاه ملی مجوز‌ها با دو دسته مجوز مواجه هستیم.درباره مجوز‌های ثبت محور که ۳۱۰۰ مجوز از ۴۲۰۰ مجوز را شامل می‌شود (۷۳ درصد آنها) صدور خودکار مدتهاست که فعال است. درباره مجوز‌های تاییدمحور نیز درگاه ملی مجوز‌ها در صدد آن است که صدور خودکار آن را در صورت تاخیر دستگاه متولی پیگیری کند.

وی افزود:البته برخی از مجوز‌ها مانند مجوز‌های بهداشتی، بیمارستانی و... حساسیت بالایی دارند و صدور خودکار مجوز می‌تواند مخاطرات جدی را ایجاد کند بنابراین در صدد طراحی لایحه اصلاحی هستیم تا این مساله را در مجلس رفع کنیم.

 دولت شهید رییسی «احیاگر نهاد دولت» است 

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: بر شمردن نقاط مثبت به معنای نادیده گرفتن نقاط ضعف نیست. به هرحال دولتی که کار و اقدام داشته باشد، حتما نقاط قابل نقد هم دارد. اما خوشحالیم که کارشناسان می‌توانند به «اقدامات انجام شده دولت» انتقاد کنند، نه به «رها کردن کشور و ترک فعل ها».

او گفت:بنابراین می‌توانیم دولت شهید رئیسی را به معنای واقعی «احیاگر نهاد دولت» نامگذاری کنیم.این دولت ابزارسازی زیادی برای آیندگان نیز انجام داده است که دولت‌های بعد می‌توانند با استفاده از این ابزار‌ها مسیر آغاز شده را استمرار دهند.

 مصوبات جدید ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از بازار سرمایه 

 خاندوزی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت بازار سرمایه گفت:نارضایتی‌هایی که در ایام اخیر پیرامون بازار سرمایه وجود داشت، دغدغه جدی وزارت اقتصاد بود. در جلسه امروز صبح ستاد اقتصادی پیشنهادات دستگاه‌های مختلف برای کمک به چشم انداز سود آوری صنایع مطرح شد.

او گفت:دستور اول این جلسه نظارت بر رعایت نرخ سود‌های بانکی بود و مقرر شد بانک مرکزی در دستورالعمل‌های جدید خود این مسئله را پیگیری کند. موضوع دوم بحث اصلاح قانون بودجه در خصوص معافیت‌های مالیاتی صنایع بود.

وزیر اقتصاد گفت:همچنین دستوری توسط آقای مخبر برای اصلاح نرخ پالایشی‌ها به وزارت نفت داده شد. امیدواریم این اقدامات منجر به پیام مثبت به بازار سرمایه شود.

تشدید نظارت‌ها برای پرداخت معوقات خسارت‌های پرداختی بیمه

 خاندوزی در پاسخ به سوالی درباره عدم ایفای تعهدات شرکت‌های بیمه در برابر بیمه شدگان گفت: در موضوع معوقاتی که برخی شرکت‌های بیمه‌ای با آن مواجه هستند آئین نامه‌ای تحت عنوان حمایت از حقوق بیمه‌شده‌ها تدوین شده است. 

وی افزود:بیمه مرکزی در اجرای این آیین نامه نظارت خود را برای تسویه معوقات خسارات پرداختی تشدید کرده است.گزارشی از تخلف در پرداخت خسارات وجود ندارد. در خصوص یک بیمارستان نیز مباحث فنی در جریان است.

حرکت نظام مالیاتی به سمت سامانه محوری و حذف مداخلات انسانی 

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه رویکرد وزارت اقتصاد این است که نیروی انسانی مرتبط با حوزه هوشمندسازی در سازمان مالیاتی جذب شود تا از رویکرد قدیمی و سنتی عبور کنیم گفت: تلاش ما این است که مراجعات حضوری مودیان به ادارات مالیاتی کاهش پیدا کند و رسیدگی‌ها بصورت سامانه محور و هوشمند انجام شود.

وی ادامه داد:در خصوص شائبه فشار‌های مالیاتی نیز باید بگویم که رویکرد دولت سیزدهم برخورد با دانه درشت‌ها و فراریان مالیاتی بوده است. سازمان مالیاتی نیز با افزایش شمول تبصره ماده ۱۰۰ درصدد آن است که با حفظ احترام و آسودگی خاطر فعالان اقتصادی، مالیات مشاغل را طی امسال پیگیری کند.

 تجربه «خزانه خالی» را برای دولت بعد تکرار نمی کنیم 

 خاندوزی با اشاره به اولویت‌های دولت سیزدهم در ۵۰ روز باقیمانده گفت: تاکید دولت بر بستن پرونده‌های باز و تعهدات انجام نشده در طی ۵۰ روز آینده است.

وی افزود:اولویت دوم تداوم ثبات مدیریت اقتصادی تا پایان اسفندماه است. گرچه دولت دیگری پس از ۵۰ روز مستقر خواهد شد، اما نگاه دولت سیزدهم این است که نباید از مجوز‌های موجود بودجه‌ای مانند اوراق، ذخایر کالای اساسی، منابع ارزی صرفا برای این ۵۰ روز استفاده شود بلکه نگاه ما این است که باید شرایط دولت تا پایان اسفندماه را مد نظر داشته باشیم.

او گفت:دولت سبزدهم قطعا تجربه خزانه خالی خودش را برای دولت آینده تکرار نخواهد کرد.

حساب واحد خزانه مانع رسوب ۱۰۰ هزارمیلیاردتومان منابع بودجه در حساب دستگاه‌ها شد

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اهمیت حساب واحد خزانه گفت: ایجاد و فعالسازی حساب واحد خزانه سال‌ها مورد توقع و انتظار کارشناسان کشور بود.این موضوع در قوانین بودجه سنواتی و برنامه‌ها ۵ ساله توسعه نیز تاکید شده بود، اما انجام نشد.

او گفت:عزم دولت سیزدهم بود که برای از بین بردن بی انضباطی ها، فساد‌ها و ویژه‌خواری‌ها در برخی سازمان‌ها حساب واحد خزانه را پیگیری و‌پیاده سازی کند.

وی تاکید کرد:امروز دیگر هیچ حسابی از دستگاه‌ها وجود ندارد که تحت رصد خزانه داری کشور و بانک مرکزی نباشد.

خاندوزی گفت:ثمرات این موضوع جلوگیری از رسوب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حساب‌های دستگاه‌ها و توزیع بی انضباط منابع با صلاح دید شخصی در دستگاه‌ها بود.

وزیر اقتصاد افزود:در بخش دوم نیز پرداخت به ذی نفع نهایی از اسفند سال گذشته اجرایی شد و این موضوع حتما جلوی بسیاری از بریز و بپاش‌ها را خواهد گرفت و انضباط را به دولت بر می گرداند.

او گفت:عدم رسوب منابع در حساب دستگاه‌ها رویکرد بی نظم و با تاخیر پرداختی‌های دولت نزد پیمانکاران را از بین خواهد برد.

اقدام حقوقی علیه شرکت‌هایی که سود سهام عدالت ندادند

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ در اسفند سال ۱۴۰۲ واریز شد، اما باقیمانده اندک دیگری نیز وجود دارد که سرجمع آن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است و عمدتا سه دسته شرکت‌های فولادی، پالایشی و پتروشیمی هنوز به وظایف خود در پرداخت سود عمل نکرده‌اند.

وی افزود:سازمان بورس علیه آن دسته از شرکت‌ها که به تعهدات خود عمل نکردند اقدام حقوقی خواهد کرد. زیرا موضوع سهام عدالت احقاق حق سهامداران خرد است. امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مسئله به نتیجه برسد.

برچسب ها: نرخ رشد ، خط فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
در حسرت داشتن پراید ۱۳۲ موندم
۱۰:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
چی کردید با ما منه جوون تو حسرت پراید از رده خارج موندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
هی... اخرین باری پیتزا خوردم یادم نمیاد
تحریم هارو برطرف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
شاید شاید شاید گفته این آقا درست باشه که بعید میدانم ؛ اما به فرض محال اگر راست گفته باشد قطعا سه برابر این مقدار یعنی حدود ۱۸ میلیون نفر را از خط متوسط زندگی به خط فقر کاملا نزدیک کرده اند ,خودت اونی هستی که فکر میکنید ما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
ایشان درست میگه کسانیکه درسی خندان بودند درسال گذاشته به طرف پایین شهر واطراف شهر برای اجاره خانه دربه‌در شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
خب خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
ملت ناامید و گرفتار
Iran (Islamic Republic of)
رحمان رحیم
۱۳:۳۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
حاج نقی معمولیمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
سریال پایتخت فصل ۶ یادش بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
آقایون وزیر. و نماینده کجا زندگی می کنند؟ ما هم بریم همونجا
خسته شدیم از اینهمه دروغ حداقل دروغ نگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
فکر کنم یکیش من بودم، چون بیمه سلامت رایگانمو قطع کردن
البته هنوز بیکارم، پول یا مالی هم بهم اضافه نشده، ولی خوب همین که دیگه فقیر نیستم خدا رو شکر میکنم.
Germany
H
۱۰:۲۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
این حتمآ در مورد کشور دیگری داره حرف می زندیا تو ایران ساکن نیست .وضعیت اقتصادی مردم و بازار با صحبت های این ...خیلی تفاوت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
آقای خاندوزی درسته می فرمائید...
شما دهک ۲ درآمدی رو که ۴ نفره هستند رو حدود۶ ماه از تحت حمایت کمیته امداد خارج کردید ،پدرو مادر از کار افتاده وبیمار احوال هستند وهیچ کارکن و درآمدی هم ندارند....حتی هزینه ی دارو ودرمان هم ندارند چه برسه به سایر مسائل دیگه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
آقای خاندوزی !!! به بانک جهانی اعتماد نکن ،کدوم حرف سازمانهای بین المللی درباره ایران از روی صداقته که این بار دومشون باشه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
آمارهای بین المللی هم بر اساس اطلاعات دروغ اینهاست .آمارهای بهداشتی هم همینطوره .خودشون راسا آمار نمی گیرند .
Iran (Islamic Republic of)
کارگرساده
۰۸:۳۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
باحقوق ۱۰ میلیونی آره حتما دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
نه راست گفته ... از خط فقر دراومدند و به زیر خط فقر رفتند
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۰۷:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
آره همچی رو کاغذ خوبه چی داری میگی مرد حسابی طرف تو خوراک بچه مونده چیکارکنه داره کم میاره بااین طورم اونوفت شما میگی خط فقر کم شده آمارو کی میده بهتون ازپشت میزاتون بیاید بیرون بباید تو اجتماع اونوقت میفهمید خط فقریعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
لعنت خداوند و ائمه اطهار بر انسان های دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
بی ریا
۲۳:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
با چی حساب کردی ماشین حساب؟ یا با جیب شخصی مگر بین مردمی. شما مسعولین قرنطینه هستید مبادا سرما بخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سلام و احترام . تو را به خدا چرا به مستأجران زمین رایگان و کانکس نمیدهند. سیر خبر از گرسنه نداره. سوار خبرازپیاده ندارد.تو را به خدا چرا دایی من به شعبه تامین اجتماعی گفته مادرم را اذیت میکنند . گفته دو ماه یکبار مادرم بره شعبه با 110که ببینند مادرم زنده یا مرده. واینکه مادرم حقوق شوهرش را که مرده میگیره . چرا یارانه نقدی من را زیاد نمیکنند. قیمت اجاره خانه هزار برابر مگه نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
باشگاه خبرنگاران محترم ،خواهشا اینجور مسایل را پیگیری کنید واقعاً اگه راست باشه توهین به ملت و کارگران زحمتکش کشورمونه .الان که داریم میگیم دولت هوشمند داریم تمام دستگاه ها بهم وصلن واقعا خجالت آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
والا من فقیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
آقای خاندوزی توهم زدن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
پس چقدر بد شد که من جزو این آمار نیستم ،چون خودم میدونم ،همون که بودم هستم ،نه زمین ،نه خونه ، نه شغل با درآمد ثابت ،نه اضافه کار ‌، نه زندگی ،غریب در کشور خودی ،دور از خانواده ،...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سلام این آقا بنظرم داره میگه ۶/۵میلیون نفر به خط فقر افزایش پیدا کرده والا خجالت هم چیز خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
آفرین به راحتی ماشاالله با یک حرف درست میشه شما علم ماورایی دارید
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۲۱:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
فقط خدا رو شکر که یه سی چهل روز دیگه بیشتر وّبال گردن ما نیستی!...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۱:۱۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
میشه بفرمائید این آمار ها رو از کجا میارید ، خونه ای که پارسال 3میلیون در جنوبی ترین نقطه نظرآباد کرج پارسال اجاره می‌دادیم شده 10میلیون این یعنی بدبختی و بیچارگی کارگر افزایش خط فقر کل افغانستان رو ریختین ایران مردم رو آواره و دربه در کردین خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
مسوولین که راست میگن ، بر پدر دروغگو لعنت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
شماها عبرت نمی گیرید
اینقدر دروغ نگو
بترس از عاقبت کارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
استاد منظورتان از 6میلیون فقر همون 6میلیون که دارفانی گفتن هست درست میفرماید 6میلیون مرحوم شدن وآمار به 21درصد رسید زحمت کشیدی تشکر ار بیانات مبهم لطف کردی
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۲۰:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
حیف شد من جزشون نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
خفتگان را خبر از عالم بیداران نیست، تاغمت پیش نیاید غم مردم نخوری
هشتاد میلیون بی زبان، هشتاد میلیون نگاه، هشتاد میلیون قربانی
هی ی ی خوشا به حال تو و امثال آقای قالیباف که تمام دنیا رو از جایگاه تجملاتی خودشان نگریسته و قضاوت میکنند، انشالله خداوند تقاص قطره قطره اشکهای ما مظلومین رو خواهی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
شکم سیر از گرسنه خبر نداره عزیزم لااقل با این افاضات نمک رو زخم مردم نپاشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
لعنت خدا بر دروغ و دروغگو. البته شما که است میگوئید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
منظورش مردم نیست ........دورو بری های خودشون رو حساب کرده به توان1000 رسونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
میشه بفرمایید معیار و تعریف شما از خط فقر چیه استاد که با تمامی معادلات ریاضی و هر آنچه توسط مردم قابل مشاهده و درکه تفاوت داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
یخچال خونه ما به یخچال دارو تبدیل شده ؛ فقط میتوانی دارو داخلش مقداری دارو پیدا کنی. خبری از گوشت مرغ ماهی و میوه نیست یه مقدار کره و پنیر هم داریم با چند تا تخم مرغ فکر کنم اگه از برق بکشیم به صرفه تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
گرفتاری بیشتر مردم فقر نیست. بلکه نداشتن مهارت زندگیه. بسیاری را می شناسم که می گویند نداریم ولی ریخت و پاش، اسراف، خریدهای لاکچری و رستوران رفتناشون تمومی نداره!!. شاید به ناله کردن عادت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
گرچه خانواده چهارنفره ما با حقوق ده میلیون و چهارصدی و پول یارانه یک ملیون و دویست تومنی خیلی خیلی چیزها و حذف کردیم و این زندگی لاکچری که تو میگی رو‌هم اصلا تو‌خوابمون هم ندیدیم ولی این مثالهای تو یک زندگی خیلی خیلی معمولیه نه لاکچری
چرا استفاده از نعمتهای خدا رو اصراف و لاکچری میبینی مثلاً رستوران کجاش اصرافه اگر هست چرا بوجود امده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
قیمت مصالح رو دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
با یارانه 300 هزارتومنی یا دلار 60 تومنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
بازم‌خوب اقای رئیسی همینم‌زیادش کرددولت روحانی رامیخای که مثل گداها۴۵تومن کف دستت میزاشت اگه اینقدرامثالت ناشکرنمیکردن اینقدروضعمون بدنبودحالا۳۰۰ یا۴۰۰ اگه کمه وتورم بالایک کیلوتخم‌مرغ یایک روغن یایک مرغ دوکیلویی که میشه هرکدومش راکه خواستیم‌نه همه ۴۵ تومن خوب بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
امکانش هست این دانشمند عالم و دانا بفرمایند معیار خط فقر از نظر فاضل ایشان چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
واقعا!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
کی تو خواب ؟به خونه ما بیاید کاملا معلومه حتی پول ی دکتر ندارم قسم میخورم بجان اقا امام زمان بعضی وقتها لای قران نگاه میکنم که شاید پولی گذاشته باشم یادم نباشه والله قسم میخورم تا بتونم ی دارو بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
اخی خدامشکلتا حل کنه انشالله ودردتونادواکنه خداازجایی که امیدنداری به کمکتون بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
خدا
۱۴:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
بجاش 10 میل وارد شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
خدا وکیل تا کی میخواهید به مردم آمار دروغ بدهید کنسرو ماهی ۲۰ هزار توانی الان تقریبا ۹۰ هزار تومان شده بعد شما چطور ۶/۵ میلیون نفر را از خط فقر بالا کشیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
استاداون پولها وتزریق نقدینگی تون افتاده دست یک مشت پولدارکه در واقع پولدارهاپولدارترشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
بهتر بود آقای وزیر میگفتند ۶۵ میلیون نفر به خط فقر اعلامی بسیار نزدیک شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
چطور حساب کردی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ولایت دوست
۱۳:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
با دست حساب کرده
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ
۱۳:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
نفست از جای گرم بلند میشه. چقدر در بیمارستان‌ها بخاطر عدم توانایی داروهای خاص می میرند و خودتون هم میدانید. آزمایشات، سونوگرافی و....گران که‌ خیلی‌ها توان مالی ندارند. بيمه ها که کارشان خوردن پول مردم است. بیشتر نگم بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
منظور فقر کدام فقر است؟!
فقر آهن!
فقر کلسیم!
فقر منیزیم!
فقر دی اکسید کربن!!?
فقر مدیریتی!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
من برم نون بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
نه عزیزم ۶۵ میلیون نفرواردفقروفلاکت شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
دیگه اغراق نکن پولدارابیشترازایناهستن درسته اینااماردرست نمیدن ولی‌اینطوریام‌ که‌شمامیگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
متاسفانه کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
همونایی که حواله خودرو ها رو دویست تومان ..فروختن از خط فقر دراومدن....یه برگه فروختن دویست تومان....خدا رو هم ناراضی اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
احتمالا فوت کردن این تعداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
راست میگه دوستان، وقتی با خط کش خط فقر رو پایینتر ترسیم کنیم، خیلیا میرن بالای خط فقر...احسنت بر تدبیرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
راست میگه دوستان، وقتی با خط کش خط فقر رو پایینتر ترسیم کنیم، خیلیا میرن بالای خط فقر...احسنت بر تدبیرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
منظور این است که فوت کرده‌اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
یعنی فوت کردن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
زیاد حرص نخورید حساب و کتاب مسئولین با حساب و کتاب ما فرق میکنه.!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
با دلار ۶۰ هزار تومن چطوری ۶.۵ میلیون نفر را از فقر نجات دادی ؟؟
برو وسایلت را جمع کن باید بری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سلام حرف سخنگو رو میگیم درست،آمار اونایی که به خط فقر اضافه شدن رو هم اعلان کنن.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۲:۴۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
خط فقرتون حتی کارمنداروداره تحت پوشش قرار میده.من یه کارمندم وحقوقم تا ۵روز اول ماه ته میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
مدیریت غلط مدیران نا کارامد گذشته باعث فقر مردم شده
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۲:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
احتمالا" با درآمد خودشون محاسبه فرمودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
خدا رحمتشون کنه؛ زود از خط فقر اومدند بیرون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
ما هم دوست داشتيم اينطور بود يعني حداقل كاري بود كه ميتونستيد انجام بديد ولي واقعيت كف جامعه چيز ديگريست اين آمار سازيها دردي را از مردم درمان نميكند.
Italy
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
آره خوب از 80 میلیون ایرانی زیر خط فقر یه تعداد به لطف خرید ماشین های وارداتی تونستند از خط فقر خارج بشن البته چون ماشین ها هنوز دستشون نرسیده بنابراین آمار غیر رسمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
جناب خاندوزی باید توجه داشته باشند که بورس هر کشوری آیینه ی تمام نمای اقتصاد اون کشور محسوب میشه ‌ . حالا یک نیم نگاهی به وضعیت بورس سقوط کرده بیندازید تا از وضعیت اسفبار اقتصاد مملکت باخبر شوید ‌ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
خسته نباشید صبح بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
تورم پایین اومده ؟ درآمده سرانه بالا رفته ؟ یا جوهر خودکارتون تمام شده خط فقر رو کم نشون میده ؟ یا بلا نسبت مارو گرفتین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
بزرگترین مشکل ما تبعیض و توزیع ناعادلانه ثروت کشور است،حتی اگر در کشور هیچ کار و تولیدی نداشتیم و فقط منابع انرژی را به قیمت واقعی و صادراتی میفروختیم و مازادش را صادر میکردیم و درآمدش را بین صاحبانش که همه مردم هستند تقسیم و مواد غذایی را وارد میکردیم،اوضاع نصف مردم از الان بهتر بود،سالیانه صد میلیارد دلار یارانه پنهان یعنی نفری بالای هزار دلار سهم هر فرد،که الان ۷۰ درصد خانواده ها حتی با انجام کارهای سخت چنین درآمدی ندارند.!!!؟در حالی که قیمت جهانی اقلام اساسی در حدود ایران است ماشین و گوشت ارزانتر از ایران است،فقط کمتر از نفری صد دلار در سال هزینه نانمان کمتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
درست مفرمایی البته از خط فقر خارج و به زیر خط فقر رفته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سال 99 فقط ۳۰ میلیون نفر در بورس ففیر شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سلام دوستان راست میگه ۶۵۰۰۰۰۰۰نفرو بدبخت کردن بیچاره کرد همین اقای اقتصاد دان واله مملکتو به فلاکت انداختین توروخدا دیگه دست از سرمون بردارین ضد مردم
آخرین اخبار