سیستان و بلوچستان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در انرژی‌های تجدیدپذیر

معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: سیستان و بلوچستان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در انرژی‌های تجدیدپذیر است.

پرنده مطلق معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر است. در این استان ۶۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نصب شده و ظرفیت ۱۰ مگاواتی را داریم که درسال‌های گذشته از نوع خورشیدی نصب شده و نیروگاه دیگر نیز نیروگاه ۵۰ مگاواتی میل نادر از نوع بادی است.

او افزود: این نیروگاه در حال تولید است و تولید آن معادل ۲۱۰ هزار مگاوات ساعت برق است. ۳ کارخانه سیمان سیستان، حدود ۲۹۰ هزار مگاوات ساعت مصرف انرژی سالانه دارد. به عبارتی ۷۰ درصد نیاز مصرف این سه کارخانه از طریق این نیروگاه تجدیدپذیر تامین می‌شود.

این مقام مسئول درخصوص جزئیات این نیروگاه گفت: منحنی بار نیروگاه میل نادر در زمانی است که نیاز شبکه در پیک مصرف قرار دارد. به عبارتی در بعضی از ساعات این نیروگاه ۵۰ مگاواتی نزدیک به ۴۹ مگاوات تولید برق دارد و در واقع این نیروگاه بیش از ۹۸ درصد ظرفیت خود را تولید می‌کند. یکی از مزایای دیگر این نیروگاه صادرات برق به افغانستان است.

پرنده مطلق با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: حدود ۶۰۰ مگاوات ظرفیتی است که در این منطقه وجود دارد و ۵۰ مگاوات آن ایجاد شده است. به طور کلی نیز از ۱۳ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه خورشیدی که در کشور در حال احداث است ۷۸۰ مگاوات ساختگاه‌های ایجاد نیروگاه واگذار شده و در سرتاسر استان در حال احداث است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار