۲۲ خرداد اسامی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود

بعد از تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نهایی نامزد‌ها در تاریخ ۲۲ خرداد اعلام و انتخابات در تاریخ ۸ تیر برگزار می‌شود.

طالبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از تاریخ ۱۰ خرداد در ۱۰ مقطع اقداماتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باید انجام شود که اولین آن تشکیل هیئت‌های اجرایی مرکزی و شهرستان‌ها است که در آن فرماندار ۳۰ معتمد انتخاب کرده و آنهت از بین خود ۸ نفر اعضای حقیقی و ۵ نفر اعضای علی البدل انتخاب می‌کنند. 

او افزود: ثبت نام داوطلبان به صورت متمرکز و حضوری در وزارت کشور از ۱۰ خرداد شروع و تا ۱۴ خرداد انجام می‌شود و روند تایید صلاحیت داوطلبین از ۱۵ تا ۲۱ خرداد صورت می‌گیرد.

طالبی بیان کرد: ۲۲ خرداد اسامی نامزد‌ها توسط وزارت کشور اعلام می‌شود و نامزد‌ها از تاریخ ۲۳ خرداد تا ۶ تیر فرصت تبلیغات دارند؛ ۷ تیر ممنوعیت تبلیغات است و در نهایت چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۸ تیر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: حد نصاب کسب آرا در این دوره ۵۰+۱ است و اگر نامزدی موفق به کسب این حد نصاب از آرا نشد انتخابات به دور دوم کشیده شده و یک هفته بعد از آن مجدداً برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: در استان آمادگی صد در صدی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را داریم و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش اعضای شعب و کاربر‌ها پیش بینی شده، نمایندگان فرماندار و اعضای شعب مشخص و استعلامات لازم گرفته شده است.

طالبی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری امکان استفاده از ظرفیت‌های دولتی به جز صدا و سیما وجود ندارد و این موضوع به مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و موسسات دولتی ابلاغ شده تا هیچ استفاده‌ای از امکانات دولتی توسط نامزد‌ها و اعضای ستاد آن‌ها صورت نگیرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در این دوره مدارک لازم جهت رأی دادن کارت ملی یا شناسنامه است و ایرانی‌های مقیم خارج از کشور نیز می‌توانند با گذرنامه اقدام به رای دادن کنند؛ تاکیدی که بر مجریان و ناظرین برگزاری انتخابات داریم این است که بر محور قانون عمل کرده و قانون مداری را سرلوحه کار خود قرار بدهند تا هیچ ایرادی بر کار وارد نشود.

او گفت: بحث زیرساخت‌ها در برگزاری انتخابات بسیار حائز اهمیت است از این رو، دستگاه‌های احراز هویت برای استعلامات وجود دارد و از فرمانداران خواستیم تا مجدداً شعب اخذ رأی را بررسی کنند تا مشکل زیرساختی برای ارتباط تلفنی و مالی در شعبه‌ها نداشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.