راه اندازی سامانه موبایلی پیش بینی نقطه‌ای وضع هوا در حرم مطهر رضوی

خلیل الله کاظمی "رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی" با مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در راستای همکاری‌های متقابل بین دو مجموعه، خلیل الله کاظمی "رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی" با حضور در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" دیدار و گفتگو کرد.

 نشست با حضور ابراهیم فتاحی "معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور"، مجید حبیبی نوخندان "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و ساویز صحت کاشانی "عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" برگزار شد.

 در این دیدار رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن معرفی دستاورد‌ها و سامانه‌های این پژوهشگاه به ویژه سامانه و برنامه موبایلی پیش بینی نقطه‌ای وضع هوای کشور عنوان کرد.این نرم افزار پارامتر‌های مختلف هواشناسی نظیر دمای کمینه، دمای بیشینه، سمت و سرعت باد، بارش، فشار هوا و ... را به کاربران ارائه می‌نماید.

 وی در ادامه گفت: این پژوهشگاه می‌تواند با در اختیار قراردادن و بارگذاری اطلاعات برنامه موبایلی پیش بینی نقطه‌ای وضع هوای کشور در مگا اپلیکیشن آستان قدس رضوی، خدمات مناسب آب و هوایی زائرین حرم مطهر رضوی ارائه نماید.

 مهدی رهنما افزود: این پیش بینی‌ها می‌تواند به مدیران آستان قدس رضوی در راستای هر چه بهتر برگزار کردن مراسمات در مناسبت‌های مختلف کمک کند.

 رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به فعالیت‌های کاربردی این پژوهشگاه در زمینه هواشناسی کشاورزی اظهار نمود: از ظرفیت‌های کاربردی دیگر این پژوهشگاه می‌توانیم به تولید بولتن‌های پیش بینی هواشناسی کشاورزی به مراکز اقتصادی و بازرگانی و همچنین انجمن‌های تخصصی کشاورزی اشاره نماییم که این بولتن‌ها و پیش بینی‌ها می‌تواند به جهت برنامه ریزی مناسب در راستای کشت محصولات در مزارع کشاورزی آستان قدس رضوی مفید واقع شود.

 در ادامه این دیدار رئیس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های انجام شده این سازمان گفت: به دلیل حجم زیاد زائرین حرم مطهر رضوی و همچنین برنامه ریزی‌های دقیق به منظور برگزاری مراسمات فراوان در مناسبت‌های خاص، نیازمند سامانه‌هایی همچون سامانه و برنامه موبایلی پیش بینی نقطه‌ای وضع هوا در حرم مطهر رضوی هستیم.

 وی با اشاره به صرف هزینه بالای ترمیم گنبد مسجد گوهرشاد افزود: حفظ و نگهداری آثار هنری و گنجینه‌های حرم مطهر رضوی در فضای باز که در معرض مخاطرات آب و هوایی همچون بارش، تابش و گردوخاک هستند از اهمیت خاصی برخوردار است که در این خصوص هم نیازمند پیش بینی‌های آب و هوایی دقیق هستیم.

 خلیل الله کاظمی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده روی زائرین حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام رضا (ع) در اواخر ماه صفر اظهار نمود: امیدواریم امسال بتوانیم با برنامه ریزی‌های مناسب از خدمات برنامه موبایلی هوای اربعین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به منظور خدمات رسانی بهتر به زائرین بهره‌مند شویم.

 در پایان این دیدار طرفین در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین در آینده نزدیک تصمیمات مناسبی اتخاذ کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.