جهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد افزایش محسوس بود.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل ابراز امیدواری برای تمدید کاهش عرضه نفت از سوی اوپک به بازار بار دیگر روند صعودی به خود گرفت. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد جهش بیش از یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با یک دلار و ۱۲ سنت افزایش، ۸۴ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۲ دلار و ۱۱ سنت جهش، به ۷۹ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید. 

جهش امروز بهای نفت در بازار به دلیل آن رخ داد که تحلیلگران انرژی انتظار دارند نشست مجازی اعضای کارتل نفتی اوپک پلاس شامل کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) و شرکایش که شامل روسیه می‌شود در روز یکشنبه هفته آتی با تمدید کاهش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای داوطلبانه نفت به بازار توسط اعضا همراه خواهد شد. 

یکی دیگر از دلایل افزایش بهای نفت در معاملات امروز، کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های بین المللی معتبر بود. این موضوع بهای نفت برای خریداران خارجی را ارزان‌تر می‌کند و بر بهای طلای سیاه در بازار تاثیر مستقیم دارد. 

با این حال، نگرانی درباره حفظ نرخ بهره در آمریکا از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) باعث نگرانی تحلیلگران بازار شده است. بالا بودن نرخ تورم مقامات بانکی آمریکا را مجبور به افزایش نرخ بهره کرده است که این موضوع بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر گذاشته و بازار انرژی نیز تحت تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار