مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: مرحله اول جهاد آبرسانی به روستا‌های استان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دوستی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش آب و ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در بخش فاضلاب استان در دولت سیزدهم هزینه شده است.

او افزود: مهمترین اقدام دولت، اتمام و افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون یورو است که در دومین سفر استانی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

دوستی اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی نیز از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که در مرحله اول ۱۱۵ روستای استان با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از آبرسانی پایدار برخوردار می‌شوند و این طرح اکنون با پیشرفت ۷۵ درصدی در دست انجام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین پنج شهر دارای تنش آبی داریم که برای رفع تنش آبی شهر‌های استان حفر چاه‌های مختلف و ساخت ۲۵ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بخش آب استان در دولت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی هزینه شده است.

دوستی افزود: هزار و ۵۳۵ کیلومتر لوله‌گذاری (۳۵۰ کیلومتر اصلاح شبکه، ۳۷۵ کیلومتر توسعه شبکه، ۱۲۰ کیلومتر اصلاح خط انتقال و ۶۹۰ کیلومتر اجرای خط انتقال جدید)، حفر و تجهیز ۶۶ حلقه چاه و احداث بیش از ۵۳ هزار مترمکعب مخزن برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم خراسان جنوبی از محل اعتبار اختصاص یافته انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: این مجموعه در زمینه توسعه طرح‌های آب و فاضلاب در سطح استان و رفع مشکلات این بخش با اهتمام کامل عمل می‌کند تا اهداف دولت سیزدهم بر زمین نماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار