پیشرفت ۷۵ درصدی جهاد آبرسانی به روستا‌های خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: مرحله اول جهاد آبرسانی به روستا‌های استان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دوستی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش آب و ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در بخش فاضلاب استان در دولت سیزدهم هزینه شده است.

او افزود: مهمترین اقدام دولت، اتمام و افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون یورو است که در دومین سفر استانی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

دوستی اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی نیز از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که در مرحله اول ۱۱۵ روستای استان با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از آبرسانی پایدار برخوردار می‌شوند و این طرح اکنون با پیشرفت ۷۵ درصدی در دست انجام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین پنج شهر دارای تنش آبی داریم که برای رفع تنش آبی شهر‌های استان حفر چاه‌های مختلف و ساخت ۲۵ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بخش آب استان در دولت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی هزینه شده است.

دوستی افزود: هزار و ۵۳۵ کیلومتر لوله‌گذاری (۳۵۰ کیلومتر اصلاح شبکه، ۳۷۵ کیلومتر توسعه شبکه، ۱۲۰ کیلومتر اصلاح خط انتقال و ۶۹۰ کیلومتر اجرای خط انتقال جدید)، حفر و تجهیز ۶۶ حلقه چاه و احداث بیش از ۵۳ هزار مترمکعب مخزن برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم خراسان جنوبی از محل اعتبار اختصاص یافته انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد: این مجموعه در زمینه توسعه طرح‌های آب و فاضلاب در سطح استان و رفع مشکلات این بخش با اهتمام کامل عمل می‌کند تا اهداف دولت سیزدهم بر زمین نماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.