امارات تحریم‌های غرب علیه روسیه را بی اثر خواند

به گفته رئیس اتاق بازرگانی و صنعت دبی تحریم‌ها اقتصاد روسیه را کند می‌کند، اما هرگز آن را متوقف نمی‌کند.

تحریم‌های غرب علیه روسیه کارساز نیست و تنها تجارت بین المللی را پیچیده می‌کند. این را حمد بومیم، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت دبی، رئیس مرکز چند کالای دبی (DMCC) و منطقه آزاد اقتصادی در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد.

به گفته وی، هر گونه تلاش برای متوقف کردن تجارت "به سادگی آن را به سمت دیگری هدایت می‌کند. " بومیم گفت: «تحریم‌ها اقتصاد را کند می‌کند، اما هرگز آن را متوقف نمی‌کند.»

این منبع گفت: «این واقعیت که اقتصاد منحصراً توسط یک طرف جهان کنترل نمی‌شود، این محدودیت‌ها را کم اثر می‌کند.» وی گفت: «ما آنها را ابزار موثری برای اعمال فشار نمی‌دانیم. آنها فقط تجارت را پیچیده می‌کنند و کل جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.»

همانطور که قبلا گزارش شده بود، وزارت خزانه داری آمریکا محدودیت‌هایی را برای شرکت‌هایی از جمهوری آذربایجان، بلژیک، چین، امارات متحده عربی، اسلواکی و ترکیه به اتهام کمک به دور زدن تحریم‌های ضد روسیه اعمال کرده است. ۲۱ شرکت از چین در فهرست جدید خزانه داری آمریکا، ۱۷ شرکت از ترکیه و ۳ شرکت از امارات وجود دارد.

لندن همچنین اخیراً چهار شرکت را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است و آنها را به انتقال نفت روسیه با دور زدن محدودیت‌های موجود، متهم می‌کند. 

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
کشتیرانی
آخرین اخبار