سی ان ان:

بمب‌های آمریکایی بر سر کودکان و زنان رفح می‌ریزد

شبکه آمریکایی سی ان ان فاش کرد رژیم صهیونیستی از بمب‌های آمریکایی برای سوزاندن کودکان و زنان فلسطینی در رفح استفاده کرده است.

تحلیل شبکه سی ان ان آمریکا از ویدئوی صحنه و بررسی کارشناسان تسلیحات انفجاری نشان می‌دهد که مهمات ساخت آمریکا در حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح در روز یکشنبه استفاده شده است.

براساس گزارش این شبکه و به گفته وزارت بهداشت غزه و پزشکان فلسطینی، در پی وقوع آتش سوزی در پی حمله ارتش صهیونیستی به حومه جنوبی‌ترین شهر غزه، دست کم ۴۵ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند که اکثر آنها زن و کودک بودند.

تصاویر به دست آمده توسط سی ان ان بخش‌هایی از اردوگاه در رفح را در شعله‌های آتش را نشان می‌دهد و تعداد زیادی مرد، زن و کودک که در تلاش برای یافتن سرپناهی از حمله شبانه هستند. از سویی دیگر پیکرهای سوخته، از جمله اجساد کودکان در حال بیرون کشیدن توسط امدادگران از لاشه هواپیما دیده می‌شد.

حمللات اسرائیل به رفح جایی که حدود ۱.۳ میلیون فلسطینی قبل از شروع حملات رژیم صهیونیستی در آنجا پناه گرفته بودند، با محکومیت سریع بین‌المللی مواجه شده است و آژانس‌های سازمان ملل، گروه‌های کمک‌رسان و ده‌ها کشور از رژیم صهیونیستی خواستند که فورا حمله خود را متوقف کند.

تانک‌های صهیونیستی روز سه‌شنبه برای اولین بار در جنگ هفت ماهه رژیم صهیونیستی علیه حماس در حال پیشروی بیشتر به سمت رفح بودند که نشان‌دهنده مرحله جدیدی است که این رژیم با حمله جنجالی و مخرب خود به آن ادامه می‌دهد.

با این حال، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا سیاست خود را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر نداده و نشان می‌دهد که حمله مرگبار رفح هنوز از خط قرمزی که موجب تغییر در حمایت آمریکا می‌شود، عبور نکرده است. این درحالی است او در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان در اوایل این ماه گفت که اجازه نمی‌دهد برخی موارد استفاده از تسلیحات آمریکایی در حمله بزرگ به رفح استفاده شود.

در ویدئویی که سی ان ان به اشتراک گذاشت، چهار کارشناس تسلیحات انفجاری با همکاری این شبکه و با تطبیق جزئیات از جمله تابلوی ورودی اردوگاه و کاشی‌های روی زمین که مورد هدف قرار گرفته بودند دم یک بمب GBU-۳۹  ساخت آمریکا قابل مشاهده است.

کریس کاب اسمیت، کارشناس تسلیحات انفجاری به سی ان ان گفت که GBU-۳۹ که توسط بوئینگ تولید می‌شود، یک مهمات با دقت بالا طراحی شده برای حمله به اهداف نقطه‌ای مهم استراتژیک  است. کاب اسمیت، که همچنین افسر سابق توپخانه ارتش انگلیس نیز است، در ادامه گفت: استفاده از هر مهمات همیشه خطراتی را در یک منطقه پرجمعیت به همراه خواهد داشت.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار