تعلیق نماینده فرانسوی به علت بالا بردن پرچم فلسطین

پارلمان فرانسه عضویت نماینده چپ‌گرای خود را به دلیل برافراشتن پرچم فلسطین در جلسه پارلمان، به مدت ۱۵ روز تعلیق کرد.

مجلس ملی فرانسه روز سه شنبه تصمیم گرفت تا عضویت سباستین دیلوگو، نماینده چپ‌گرای خود را به مدت ۱۵ روز به دلیل اهتزاز پرچم فلسطین در مقر این مجلس به حالت تعلیق درآورد.

براساس گزارش المیادین، دیلوگو پرچم فلسطین را در پارلمان به اهتزاز درآورد و ادامه ارسال تدارکات فرانسه به  ارتش اشغالگر و فروش تسلیحات به آن را محکوم کرد. زیرا رژیم صهیونیستی از این تجهیزات در قتل‌عام های خود علیه نوار غزه استفاده می‌کند.

این نماینده چپگرای فرانسوی که به حزب La France Insoumise (LFI) تعلق دارد، تاکید کرد که اشغالگران در نوار غزه که تعداد شهدا از ۳۶۰۰۰ نفر گذشت، نسل کشی کردند.  به اهتزاز درآوردن پرچم در حالی انجام شد که فرانک ریستر وزیر تجارت کوچک در حال پاسخ به سوالی در مورد جنگ با غزه بود.

دیلوگو در حساب کاربری ایکس خود ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد پرچم فلسطین در پارلمان برافراشته می‌شود و این ویدئو همراه با نقل قولی از فرانتس فانون، متفکر مارکسیست فرانسوی (نماد مبارزات ضد استعماری فرانسه) بود که در آن می‌گوید:  اگر ما قبل از هر چیز یک سرباز برای یک هدف، مسئله عدالت و آزادی نباشیم، هیچ چیز روی زمین نیستیم.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار