احداث ۲۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

معاون عمرانی استاندار اردبیل از احداث ۲۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان خبر داد و گفت: با تلاش مؤثر دولت سیزدهم شاهد توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل هستیم که آمار بزرگراهی در این سه سال ۲ برابر شده است.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در بازدید از توسعه بزرگراه اردبیل – سرچم اظهار داشت: قبل از دولت سیزدهم ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل عملیاتی شده بود که شاهد تردد خودرو‌ها در این مسیر‌های بزرگراهی بودیم.

 او به احداث ۲۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم احداث این میزان بزرگراه با قوت و قدرت در حال انجام است و امیدواریم تا پایان امسال بخش عظیمی از این بزرگراه‌های ایمن به زیر بار ترافیک برود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل به ۲ برابر شدن ظرفیت توسعه بزرگراهی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: عمده این بزرگراه‌ها از شمال تا جنوب استان به ویژه محور اردبیل به مشگین، مشگین به پارس‌آباد، گرمی به بیله‌سوار و اردبیل – سرچم در حال اجراست که انتظار می‌رود با تکمیل شدن این پروژه‌ها، بخش عظیمی از عقب‌ماندگی استان در توسعه بزرگراهی جبران شود.

میرجعفریان تصریح کرد: ۶۵۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور برای توسعه بزرگراه‌های استان اختصاص یافت که عمده این منابع اختصاص یافته و پروژه‌های بزرگراهی با کیفیت مناسب در حال اجرا هستند.

 او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تکمیل بزرگراه اردبیل ـ سرچم استان اردبیل می‌تواند با چهار خطه به مرکز کشور متصل شود که در این محدوده ۱۷۸ کیلومتر توسعه بزرگراه در حال اجرا است.

 معاون عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: به غیر از ۴۵ کیلومتر محدوده تونل‌ها، در مابقی این مسیر در چهار قطعه توسعه بزرگراه در حال اجرا است که امیدواریم تا پایان امسال بخش عظیمی از این مسیر بزرگراهی آماده بهره‌برداری شود.

میرجعفریان فعال بودن ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۷۰۰ نفر نیروی کار را در این مسیر‌ها یادآور شد و بیان کرد: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از بزرگراه‌های استان آمار تصادفات و بار ترافیکی در این مسیر‌ها تعدیل شده و به حداقل برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.