اصفهان جزو استان‌های رتبه‌دار حوزه علم و فناوری کشور

معاون وزیر ارتباطات گفت: اصفهان جزو استان‌های رتبه‌دار حوزه علم و فناوری کشور است.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان ، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران در دیدار با استاندار اصفهان گفت: استان‌هایی که وزارت ارتباطات در آنها پژوهشکده دارد، جزو مناطق رتبه‌دار حوزه علم و فناوری کشورند و در این راه اصفهان با ظرفیت نخبگانی و علمی غنی خود می‌تواند گام‌های بلندی بردارد.

حسن سالاریه  افزود: برای تسهیل و تسریع در بهره‌مندی از این مجموعه‌ها در حوزه دانش‌بنیان نشستی خواهیم داشت تا طرح «کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند» با شتاب بیشتری به مرحله اجرایی درآید.


معاون وزیر ارتباطات گفت: در صورتی که تأمین اعتبار این طرح  با سرعت بیشتری محقق شود می‌توان امیدوار بود تا با فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز، این مجموعه برای توسعه علم و فناوری اصفهان در مدار خدمت‌رسانی قرار بگیرد.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: رئیس جمهور شهید در سفر به استان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را قطب علم و فناوری کشور توصیف کرد.

سیدرضا مرتضوی با اشاره به  زیرساخت‌های علمی و فناوری اصفهان افزود: رویکردی که در سبد توسعه استان ترسیم شده، ظرفیت‌سازی در ۲ حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری است.

اوگفت: با توجه به شرایط محیطی اصفهان از لحاظ آلودگی هوا و محدودیت آب، تنها راه توسعه این استان، اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری است.

مرتضوی ادامه داد: حضور در عرصه‌های مرتبط با فناوری‌های فضایی از اولویت‌های اجتناب‌ناپذیر کشور است و این رویکرد در دولت سیزدهم با جدیت دنبال شد و ما نیز خود را پایبند آن می‌دانیم.

او خاطرنشان کرد: سال گذشته یکی از مهمترین و بهترین اماکن شهر اصفهان را در اختیار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار دادیم تا ظرفیت تولید محصولات فناورانه در تمام مناطق این کلانشهر توزیع شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: ساختمان شماره ۲ استانداری نیز در اختیار این شهرک قرار گرفته و تعدادی از واحد‌های فناور در این مکان استقرار یافته‌اند، زیرا توسعه اقتصاد دانش‌بنیان از اولویت‌های مدیریت استان است.

مرتضوی  تاکید کرد: نمی‌توان واحد‌های صنعتی را که پیچیدگی محصولات تولیدی آنها ضریب پایینی دارد دنبال کنیم، زیرا این امر با جامعه مخاطبی که در استان بدنبال اشتغال هستند، مغایر دارد.

استاندار اصفهان گفت: از زمانی که در این مسوولیت قرار گرفتیم با همراهی معاونت امور اقتصادی سابق، تلاش‌های بسیاری انجام دادیم تا کارخانه نوآوری اصفهان به بهره‌برداری برسد.

او ادامه داد: همچنان تلاش می‌کنیم تا با استفاده از منابع ملی و منابع داخلی استان، این پروژه مهم را به ثمر برسانیم و تعهدات خود را اجرایی کنیم.

مرتضوی با بیان‌اینکه جذب نخبگان با همین رویکرد‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: دانشجویان نخبه اگر تعلق خاطری به روند‌های اجرایی کشور داشته باشند و بدانند که اثرگذار هستند با تمام توان برای رشد و پیشرفت کشور خود کوشش می‌کنند.

تفاهمنامه چهارجانبه‌ای میان وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی این استان در سال ۱۴۰۰  امضا شد تا بخشی از زیرساخت‌ها و مجموعه‌های وزارت ارتباطات بمنظور افزایش بازدهی به مجموعه‌های دانش‌بنیان تبدیل شود.

استان اصفهان بعنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم بیش از ۹ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از این لحاظ در بین استان‌ها دارد و سهم اقتصاد دانش بنیان در این خطه حدود ۲.۵ درصد و بیشتر از میانگین کشوری است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار