مراسم گرامیداشت هفتمین روز از شهادت رئیس جمهور در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفتمین روز از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر چهارشنبه در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

 در ابتدای مراسم یکی از قاریان حرم مطهر رضوی به تلاوت آیاتی از کلام الله قرآن مجید پرداخت، سپس یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عزای شهید جمهور و همراهان خدومش در سانحه هوایی «ورزقان» نوحه خوانی کرد.

در ادامه این مراسم یکی از کارشناسان مذهبی حرم مطهر رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رییسی به بیان خصوصیات و ویژگی های آن خادم ملت پرداخت.

حجت الاسلام سعدی ضمن عرض تسلیت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در خصوص شهادت خادم الرضا، آیت الله رئیسی گفت: مردم مشهد با حضور میلیونی خود در مراسم تشییع پیکر این شهدای خدمت، انقلابی بودن، معرفت و بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

وی اظهار کرد: اما باید اینکه شهید رئیسی چه کرد که این گونه محبوب ملت ایران و ملت های مستضعف در دنیا شد، نیاز به بررسی و تبیین بیشتری دارد.

این کارشناس مذهبی گفت: آیت الله رئیسی یک عالم ربانی و خادم مردم بود که در مسیر خدمت به مردم سر از پا نمی شناخت و خون پاکش را در این مسیر داد که این کار ساده ای نیست.

وی بیان کرد: با وجود همه تبلیغات مسمومی که وجود داشت، مردم مشهد و شهرهای دیگر به خیابان ها آمدند و صحنه به یاد ماندنی از خود در تشییع پیکر آن شهید به منصه ظهور رساندند.

وی اضافه کرد: جز اراده الهی کسی نمی توانست این چنین محبت آیت الله شهید رئیسی را در دل مردم بیاندازد و هیچ قدرتی نمی توانست مردم را این گونه به صحنه آورد.

این کارشناس مذهبی گفت: رئیسی بزرگ و عزیز ملت ایران بود که تکلیف گرایی برای خودش جنبه منفعت و ملاحظه شخصی نداشت، او خادم رو سفید علی ابن موسی الرضا بود.

  در این مراسم جمعی از مسوولان ارشد کشور حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.