تبدیل شهرک فناوری به هاب صادرات محصولات دانش‌بنیان

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی «شهرک فناوری» در کرمانشاه، گفت : با ایجاد این شهرک کرمانشاه می‌تواند به هاب صادرات محصولات دانش‌بنیان تبدیل شود.

مسلم حدیدی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از دستاورد‌های واحد‌های فناور کرمانشاه، تعداد شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناوری که اکنون تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند را ۳۲۵ شرکت اعلام کرد و گفت : هدف اصلی جهاددانشگاهی از حمایت از واحد‌های دانش بنیان و فناور کمک به توسعه کسب و کار آنها، کمک به رشد اقتصادی استان و کشور، جلوگیری از خروج نخبگان و ... است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه بخش زیادی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور کرمانشاه برای توسعه فعالیت خود نیازمند محیط کارگاهی هستند، خاطرنشان کرد: برای اینکه فضای کافی را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهیم، راه‌اندازی شهرک فناوری را در زمینی به وسعت ۱۲۰ هکتار در دستورکار داریم.

حدیدی با بیان اینکه این شهرک در فاز‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند فضای کارگاهی مناسبی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور قرار دهد، اظهار کرد: در سفر رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی به استان کرمانشاه نیز این پروژه مورد عنایت ویژه ایشان قرار گرفت و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این شهرک تصویب شد.

وی با اشاره به فراهم شدن بخشی از زیرساخت‌های این شهرک، عنوان کرد: مهمترین خواسته فعلی ما درباره شهرک فناوری تسهیل در فرایند‌های فاز اجرایی با همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از اهمیت ایجاد شهرک فناوری کرمانشاه نیز یاد کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون برخی واحد‌های فناور کرمانشاه محصولاتی دارند که تولید آنها در کشور انحصاری است، افزود: راه‌اندازی این شهرک می‌تواند کمک کند کرمانشاه هاب صادرات محصولات دانش‌بنیان خصوصا به کشور‌هایی مانند عراق شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.