بازدید ۷۰۰ دانش آموز از دستاورد‌های سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه

رییس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان جهاد دانشگاهی با اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت : یکی از بخش‌های این تفاهم‌نامه بازدید دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف سازمان جهاد دانشگاهی با هدف آشنایی آنها با فعالیت‌های اشتغالزایی و کارآفرینی این سازمان است.

شاهرضایی رییس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت : سازمان جهاددانشگاهی فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی دارد و مهمترین محور فعالیت‌های آن حمایت از صاحبان ایده و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است و قطعا بازدید و آشنایی نزدیک دانش‌آموزان با این فعالیت‌ها می‌تواند ضمن امیدآفرینی برای نسل آینده، به ایجاد آمادگی آنها برای ورود به بازار کار و اشتغال کمک کند.

شاهرضایی در تشریح برنامه بازدید دانش آموزان، گفت: در مرحله اول این بازدید، دانش‌آموزان با حضور در موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی با فعالیت‌های این موسسه در حوزه اشتغال و کارآفرینی آشنا شده و مفاهیمی مانند ایده‌پردازی و ایده‌پروری را در قالب بازی و مسابقه فرا می‌گیرند.

وی افزود: پس از این برنامه، بازدید از برج فناوری در دستور کار قرار دارد و دانش‌آموزان در این مرکز از نزدیک با فعالیت‌های واحد‌های فناور و دانش بنیان آشنا می‌شوند. دانش‌آموزان در این مجموعه با شرایط راهیابی به پارک علم و فناوری در قالب استارتاپ‌های دانش‌آموزی هم آشنا می‌شوند.

وی تاکید کرد: قطعا قرارگیری دانش‌آموزان در محیط‌های علمی مانند سازمان جهاددانشگاهی و زیرمجموعه‌های آن و آشنایی نزدیک با فعالیت‌های علمی و فناورانه‌ای که در استانِ آنها در حال انجام است، روحیه امید و نشاط را در آنها زنده کرده و آنها را به آینده امیدوارتر می‌کند.

شاهرضایی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب ایمان، علم و امید را سه رکن اصلی برای تربیت جوانان و نوجوانان می‌داند و ما هم در تلاشیم در این بازدید‌ها این روحیه علمی و این امید و خودباوری را در دانش‌آموزان تقویت کنیم.

به گفته رییس موسسه آموزش عالی استان کرمانشاه تاکنون دانش آموزان ۱۴ مدرسه استان در مقطع متوسطه دوم از سازمان جهاد دانشگاهی و زیرمجموعه‌های آن بازدید کرده‌اند.

وی افزود: بطور میانگین از هر مدرسه بر اساس برخی شاخص‌های از پیش تعیین شده، ۵۰ دانش آموز در این بازدید‌ها حضور داشته‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.