باطل شدن پروانه چرای دام عشایر در صورت حریق مرتع

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : هر عشایری که ساکن در مرتعی باشد و آن مرتع را مورد حریق قرار دهد، پروانه چرای دام آن توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری باطل می‌شود.

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با توجه به پوشش گیاهی و جنگلی مناسب در پی بارش‌های بهاری، گفت : پوشش گیاهی مناسب نیازمند مراقبت در مقابل آتش‌سوزی است.

وی تصریح کرد: استفاده از پتانسیل بسیار گسترده و قوی بسیج می‌تواند کمک شایانی در حوزه پیشگیری و اطفاء حریق و صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: برخی از سازمان‌های مردم نهاد امکانات و تجهیزات بسیار مطلوبی در این حوزه در اختیار دارند که ارگان‌های دولتی می‌توانند با مشارکت دادن آنها در مدیریت و پیشگیری حوادث بهره‌وری بهتری داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر انجام آتش‌بر، به منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در مناطق حادثه‌خیز، گفت: هر عشایری که ساکن در مرتعی باشد و آن مرتع را مورد حریق قرار دهد، پروانه چرای دام آن توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری باطل می‌شود.

یگانه گفت: سازمان‌هایی که تجمیع زباله دارند، برای معدوم کردن زباله‌ها حت‌المقدور از روش‌های غیر از آتش‌زدن استفاده کنند و در صورت نبود امکانی غیر از آن حتما با مدیریت و آمادگی کامل این موضوع را انجام دهند.

وی در مورد افزایش دیده‌بان در مناطق پر تکرار حادثه حریق تاکید داشت و اظهار کرد: «فداکار خدمت‌ها» تحت حمایت سازمان مدیریت بحران بوده و در صورت حادثه و آسیب دیدن آنها، مطابق مستندات و مقررات مرتبط مورد جبران خسارت قرار می‌گیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.