کاشت نهال سرو به یاد سروهای خدمت در زرند

به یاد رئیس جمهور شهید، نهال درخت سرو در تمام واحدهای بوم گردی و مجموعه های تحت نظارت ميراث فرهنگی شهرستان زرند کاشته شد.

ضمن آئینی با حضور رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند، نهال درخت سرو در واحد‌های بوم گردی و مجتمع‌های گردشگری کاشته شد.

محمد اسلامی، رئیس میراث فرهنگی زرند گفت: درخت سرو، نماد ایران باستان بوده و استواری این درخت در تمام کتیبه‌های تاریخی در برابر حاکمان و ظالمان به صورت راست قامت وجود دارد که نشان از ایستادگی و سرافرازی و سربلندی ایرانیان در برابر دشمنان است، از طرفی سرو، نماد زندگی بخشی، سرسبزی و نشاط در تمام روز‌های سال می‌باشد.

وی افزود: فلسفه  کاشت این درخت آن هم در این فصل از سال این است که ما اگر چه در غم از دست دادن انسانی بزرگ و رئیسی شایسته عزادار هستیم؛ اما نیک می دانیم که او طی ۳ سال چه خدماتی را به ایران کرد و چه نوع مدیریتی را برای آیندگان ترسیم کرد، بنابراین مفاهیم متعددی در این اقدام نهفته است.

اسلامی در ادامه گفت: بی انصافی بود؛ اگر ما به عنوان بخش گردشگری نسبت به این رئیس جمهور انقلابی و مجاهد راه خدمت کاری انجام نمی‌دادیم؛ چرا که در ۳ سال دولت شهید آیت الله  سید ابراهیم رئیسی،  تحول بزرگی در صنعت گردشگری شهرستان و حتی بخش صنایع‌دستی و میراث فرهنگی به وجود آمد و حمایت‌هایی که دولت شهید رئیسی به این مقوله داشت، فراتر از باور‌ها بود و  طی این مدت تعداد زیادی واحد‌های خدمات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی ایجاد شد که هر کدام از آن‌ها باعث خیر و برکت هم برای سرمایه گذاران، هم برای جامعه هدف و هم برای افرادی بود که از این طریق صاحب شغل شدند.

وی افزود: بیش از ۸ سال بود که ما هیچ مجوزی برای معرفی صنعتگران صنایع دستی به بیمه تامین اجتماعی نداشتیم و دلیل آن هم این بود که ظاهرا بودجه دولتی برای حمایت از این قشر فعال جامعه وجود نداشت، اما در دولت  رئیسی ورق برگشت و ما توانستیم علاوه بر اینکه صد‌ها نفر را تحت پوشش بیمه اجتماعی بردیم، تعداد زیادی از صنعتگران مظلومی که به انحای مختلف بیمه  آنان قطع شده بود، نیز مجددا برقرار کنیم که مورد رضایت صنعتگران ما شد. ضمن آنکه دولت رئیسی در بحث صدور مجوز‌ها و اعطای تسهیلات، بیشترین کمک را به میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کردند.

 اسلامی  با اعلام اینکه درختان سرو خدمت در مجموعه‌های گردشگری با همین عنوان به یاد شهید  رئیسی که بحق شهید جمهور و شهید راه خدمت بودند، کاشته شده است،  افزود: این درختان برای قرن‌ها  روایت گر خدمات استثنایی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به این حوزه‌ها خواهد بود و در کنار هر درخت، یک لوحِ کاشی نصب خواهد شد تا به رسم امانت برای نسل‌های بعدی نیز قابل یادآوری باشد و بدین صورت اکنون احساس می‌کنیم که کمترین وظیفه و دین مان را به این انسان شایسته و رئیس وارسته و مدیر مدبر و دلسوز و پرتلاش انجام داده باشیم و بخاطر نیز بیاوریم که در دوره  کوتاه ریاست جمهوری شهید دکتر رئیسی تا چه اندازه کار‌های بزرگی صورت گرفت و به حق او امیرکبیر دیگری در حافظه‌ی تاریخ از خود به یادگار گذاشت.

این اقدام در تمام واحد‌های بوم گردی و مجموعه‌های تحت نظارت میراث فرهنگی شهرستان زرند و به پیشنهاد حجت الاسلام قلیزاده، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند انجام شد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار