فرصت عملیاتی شدن ایده ها در مجتمع اسوه بسیج علمی فارس

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس گفت: فرصت عملیاتی شدن ایده ها در مجتمع اسوه بسیج علمی فارس برای گروه های مختلف فراهم شده است.

قاسم علیپور در بازدید از مجتمع علم و فناوری اسوه فارس اظهار داشت: رهبر انقلاب تاکید ویژه ای بر موضوعات علمی دارند و با توجه ویژه سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس نگاه خاص و ویژه‌ای به موضوعات علمی شده است.

او با بیان اینکه مجتمع علم و فناوری اسوه فارس وابسته به سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان به یک مرکز مهم و قابل توجه در حوزه شرکت های دانش بنیان، هسته های نوآور و فناور در سطح استان تبدیل شده، تصریح کرد: شیراز و فارس ظرفیت های بسیاری در عرصه دانش بنیان و فناور دارد که میتواند با ایفای نقش صحیح خود، بسیاری از مسائل و مشکلات را مرتفع کند.

علیپور با ذکر اینکه مجتمع اسوه فارس باید مرکزی برای هم اندیشی در موضوعات مختلف علمی باشد، عنوان کرد: انتظار است که در این مرکز بطور مداوم شاهد برگزاری رویدادهای مختلف علمی باشیم.

این مقام مسئول همچنین به ظرفیت های بنیاد تعاون بسیج اشاره کرد و گفت: با هم افزایی و همراهی بنیاد تعاون بسیج، شرکت پیشگامان، و بسیج علمی فارس، اقدامات خوبی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

او با اشاره به مرکز تخصصی رباتیک ویژه نونهالان و نوجوانان بیان کرد: در کشور رویش و استعداد بسیاری داریم که باید جلب اعتماد آنان رقم بخورد که از سنین نوجوانی و نونهالی در قالب مجموعه های رباتیک و کارهای علمی در مجموعه بسیج علمی استان فارس خواهیم داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس از راه اندازی و فعالیت شرکت ها و مجموعه های علم محور در حوزه علوم انسانی در مجتمع علم و فناوری اسوه بسیج علمی فارس که در راستای مطالبات رهبری بوده، تقدیر و تشکر کرد.

او با بیان اینکه در مجتمع اسوه فرصت برای همه جهت ایفای نقش و عملیاتی کردن ایده های شان فراهم است، تصریح کرد: مراکز رشد توانمند و خوبی در آن مستقر شده که با جمع آوری یک بانک اطلاعاتی قوی از نخبگان و پژوهشگران بتوان از ظرفیت بالقوه آنها استفاده کرد.

علیپور با اشاره به لزوم مردمی سازی و مردمی کردن موضوعات مختلف از جمله مباحث علمی خاطر نشان کرد: با دستور سردار بوعلی، فرمانده محترم سپاه فجر استان فارس کمیسیون های تخصصی به منظور ارائه مشاوره های تخصصی به تصمیم گیران و تصمیم سازان تشکیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار