مشاغل خانگی با صدور مجوزهای بهداشتی در سیستان و بلوچستان حمایت می‌شوند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از حمایت همه جانبه از مشاغل خانگی با صدور مجوزهای بهداشتی در این استان خبر داد.

 زهرا ابراهیمی در جلسه بررسی دستورالعمل ایجاد مشاغل خانگی در رشته‌های صنایع غذایی گفت: مشاغل خانگی از مهمترین و اصلی‌ترین روش مشارکت اجتماعی و مردمی در اقتصاد و تولید محسوب می‌شود و حمایت از این بخش در واقع فرصتی طلایی و ناب برای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مشاغل خانگی در زمینه تولید مواد غذایی، یک فرصت بسیار مناسب برای کسانی است که علاقه‌مند به کار در خانه و خلق کردن محصولات خانگی هستند، اظهارکرد: باتوجه به اعلام آمادگی و همراهی معاونت غذا و دارو در دادن مجوزهای بهداشتی مورد نیاز به متقاضیان، این نوع مشاغل، امکان ایجاد درآمد پایدار و انعطاف‌پذیری زمانی را برای افراد فراهم می‌کند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از رویکردهای اصلی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در سال‌های اخیر، توسعه مشاغل خرد و خانگی و نیز مشاغل خانواده محور است، لازم بود بحث مجوزها در این زمینه نیز به صورت جدی‌تر پیگیری شود.
وی با بیان اینکه یکی از روش‌های مشارکت‌ پذیری مردم در تولید، ایجاد کسب و کارهای خرد و ایجاد مشاغل خانگی است که در این راستا با حمایت از این بخش می‌توان مردم را در تولید مشارکت داد و گام‌های موثری در ایجاد اشتغال پایدار برداشت، تصریح کرد: این استان در حوزه هنرهای صنایع‌ دستی مزیت مطلق و صنایع غذایی ظرفیت مطلوبی دارد و ضابطه مندن شدن آنها فرصت نوآوری و برند شدن را فراهم کرده و بیش از پیش تسهیل خواهد کرد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشاغل خانگی و نیز مشاغل خانواده محور که در مقیاس کوچک انجام می‌شود مورد توجه قرار گرفته و در سالجاری با توافق معاونت غذا و دارو فرایند اخذ مجوزها تسهیل خواهد شد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار