آزمایشگاه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دستگاه کروماتوگرافی گازی مجهز شد

مدیر آزمایشگاه‌های کنترل غذا و داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مجهز شدن این آزمایشگاه به دستگاه کروماتوگرافی گازی پیشرفته جهت بررسی کیفیت مواد غذایی خبر داد.

عاطفه صحرایی   اظهار کرد: آزمایشگاه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تضمین سلامت مواد غذایی تولید شده به دستگاه کروماتوگرافی گازی جهت اندازه گیری ساختار کامل اسیدهای چرب مواد غذایی و خوراکی مجهز شد.

وی افزود: باتوجه به صنعتی شدن ممکن است بعضی از مواد غذایی دارای آلودگی هایی باشند، این دستگاه کمک می‌کند تا باقی‌مانده سموم کشاورزی و آفت کش‌ها در مواد غذایی، مواد آرایشی و بهداشتی قابل تشخیص باشد.

مدیر آزمایشگاه‌های کنترل غذا و داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: دستگاه کروماتوگرافی گازی(Gas Choromatography) توسط بانک جهانی تحویل آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه شده که جهت ارتقاء عملکرد و ارائه خدمات بیشتر به مردم سیستان و بلوچستان برای توسعه و صیانت و حفظ سلامت آنان مثمر ثمر خواهد بود.

وی استفاده از روش کروماتوگرافی گازی روشی دقیق و مناسب جهت اندازه گیری پروفایل کامل اسید های چرب مواد غذایی است و منجر به افزایش سرعت و بالا بردن کیفیت آنالیز مواد غذایی می‌شود.

صحرایی ادامه داد: این دستگاه کروماتوگرافی که مجهز به سیستم Head space است قابلیت انجام آزمون اسیدهای چرب سیس و ترانس و استرول های گیاهی بر روی نمونه‌های روغن و لبنیات را دارا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار