رشد تعداد صدور پروانه ساختمانی از سال ۱۴۰۰

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: رشد تعداد پرونده‌های ساخت مسکن از سال ۱۴۰۰ تاکنون نشان می‌دهد که مسکن از حالت رکود خارج شده است.

سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه از ابتدای این دوره مداخله مثبت مدیریت شهری در مسکن و اجاره مطرح بود گفت: گرچه مدیریت شهری در این زمینه به طور مستقیم مسئولیتی ندارد، اما در انجام مسئولیت غیرمستقیم در صدور مجوز و عوارض، طبیعتاً باید نقش خود را علاوه بر بخش فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک نقش اصلی ایفا می‌کرد.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های ایفای نقش در این زمینه، تسریع در صدور مجوز‌های ساختمان بود، خاطرنشان کرد: این اقدام برای واحد‌هایی که به صورت عمده ساخته می‌شوند تأثیر سریعتری بر عرضه و تقاضا و کاهش قیمت و اجاره دارند و شهرداری در صدور مجوز نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

علوی همچنین تصریح کرد: این موضوع را می‌توان در رشد تعداد پرونده‌ها از سال ۱۴۰۰ تاکنون دید و نشان می‌دهد که مسکن از حالت رکود خارج شده و این اقدام در اشتغالزایی، تولید مصالح و قیمت‌ها، اثرگذار خواهد بود. البته در کاهش قیمت‌ها باید منتظر ماند تا ساخت مسکن به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه یکی از اشکالاتی که در گذشته در انبوه‌سازی و مسکن ارزان داشتیم، عدم وجود سرانه‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و انشعابات بود، خاطرنشان کرد: شهرداری در حال تلاش است تا با رفع این معضلات، مجوز‌ها را صادر کنند. برخی مناطق که گرفتاری‌های زیادی دارند به این دلیل است که در گذشته شهرداری مجوز را داده بدون اینکه سرانه‌ها را در نظر گرفته باشد و امروز به محل آسیب تبدیل شده است.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: در این دوره، مدیریت شهری با تدبیر در صدور مجوز قدم بر داشته که امیدواریم این تصمیمات در توسعه مسکن و کاهش قیمت آن تأثیرگذار باشد.

برچسب ها: مسکن ، تهران ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.